Sökning: "kundtillfredsställelse"

Visar resultat 11 - 15 av 155 uppsatser innehållade ordet kundtillfredsställelse.

  1. 11. Kan innovationsförmågan öka genom tvärprofessionellt lagarbete inom vården? : En kvalitativ studie om förutsättningar för samarbete i team för att skapa innovation i hälso- och sjukvården

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Maria Nordmark; [2021]
    Nyckelord :healthcare; collaboration; collaboration environment; innovation; continuous improvement; hälso-och sjukvård; innovation; samarbete; samarbetsmiljö; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Samarbete i välfungerande lag kommer sannolikt att känneteckna framtidens vård, där kombination av olika kompetenser blir viktigare än enskilda professioners insatser. Forskning visar att tvärprofessionellt samarbete är ett område där många olika faktorer påverkar patient- och personalnöjdhet, organisatorisk effektivitet och förutsättningar för innovation. LÄS MER

  2. 12. Self-Service Technology (SST) och dess relation till kundtillfredsställelse : En studie av onlinebaserad kundsupport hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Christoffer Annerstedt; Fredrik Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Customer Relation Management; ERP system; Information quality; SST-QUAL; Self-Service Technology; Customer Relation Management; Affärssystem; Servicekvalitet; SST-QUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gömmer det sig en teknologi som inte alla tänker på, nämligen Self-Service Technology(SST). Self-Service Technology befinner sig ofta i ens närhet. Företag använder sig av denna teknik för att tillfredsställa deras kunder snabbare och smidigare. LÄS MER

  3. 13. Design av chatbots för SMF : Ett kundserviceperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Vescovi; Farah Mohammed; Daniel Bayard; [2021]
    Nyckelord :Chatbot; Customer service; SME Small and medium-sized enterprises ; Design principles; Design Science Research; Action Design Research; Chatbot; Kundservice; SMF Små och medelstora företag ; Designprinciper; Design Science Research; Action Design Research;

    Sammanfattning : Chatbots är mjukvarubaserade system som syftar till att simulera konversation mellan olika aktörer med hjälp av text och/eller tal. Vanliga användningsområden för en chatbot är exempelvis kundservice, marknadsföring och underhållningssyften. LÄS MER

  4. 14. Sustainable automated transportation systems directing towards smart cities : A feasibility study of droid delivery in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Armin Movaheddin; [2021]
    Nyckelord :Last-mile Delivery; E-commerce; Q-commerce; Smart City; Autonomous Ground Vehicle; Autonomous Vehicles; Droid; Sustainability; Feasibility Study; “Last-mile” trasnporter; E-handel; Q-handel; Smarta städer; Autonomona fordon; Droid; Hållbarhet; Genomförbarhetsstudie;

    Sammanfattning : The rapid growth of E-commerce around the world has prompted related stakeholders to place a greater emphasis on automation. Catastrophes like pandemics are boosting the public demand for quick and efficient transportation, among others. LÄS MER

  5. 15. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER