Sökning: "kundtillströmning"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kundtillströmning.

  1. 1. Shoppingturism : Gekås Ullared

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Maria Ekman; Emma Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Shoppingturism; Turism; Gekås; Ullared;

    Sammanfattning : Shoppingturismen i Sverige är en stadigt växande genre inom turismen och i Sverige är shoppingdestinationen Gekås Ullared ett av de populäraste resmålen bland shoppingturisterna. Denna uppsats behandlar shoppingturismen med inriktning på destinationen Ullared. LÄS MER

  2. 2. Bankomat - Diversifiering mot bankverksamhet inom den Svenska dagligvaruhandeln och dess effekter på dagligvaruhandelns kärnverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Keding; Henrik Duker; Tobias Karlsson; [2011]
    Nyckelord :Diversifiering; Dagligvaruhandel; Bankverksamhet; ICA; ICA Banken; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka diversifiering till bankverksamhet inom den svenska dagligvaruhandeln samt i vilken utsträckning en sådan diversifiering kan stärka dagligvaruhandelns kärnverksamhet. Metod: Uppsatsen är av hermeneutisk karaktär och det medförde att en kvalitativ metod valdes. LÄS MER

  3. 3. Den individanpassade kommunikationens värde

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Daniel Ottosson; Mikael Thunholm; [2010]
    Nyckelord :lojalitet; relationsmarknadsföring; individanpassning; internetmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyhetskonsumtionen har genomgått en förändring i Sverige. Helsingborgs Dagblad (HD) har upplevt en stadig minskning av papperstidningsprenumeranter, samtidigt som antalet läsare ökat på Internet. HD har också upplevt ett stort annonstapp på senare år vilket ligger i linje med andra mediebolag. LÄS MER

  4. 4. Storytelling som marknadsföringsverktyg : en studie om användandet av storytelling inom hotellbranchen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Företagsekonomi

    Författare :Camilla Alsing; Åsa Bergman; [2009]
    Nyckelord :storytelling; marketing; differentiate; branding; brands; hotels; gotlandic hotel; storytelling; marknadsföring; differentiering; varumärkesuppbygnad; varumärke; hotell; gotland;

    Sammanfattning : Dagens samhälle brukar betecknas som en upplevelseindustri där kundens drömmar, fantasier och upplevelser står i fokus. I flertalet turism- och resetidningar syns reportage där unika koncept ökat för att uppfylla den efterfrågan som råder på upplevelser. LÄS MER

  5. 5. The regional meat producers' way to the market

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Karolina Larsson; [2004]
    Nyckelord :co-operatives; cooperatives; regional food; local food; meat; Supply Chain Management; Siljans Chark; Konsum Värmland; Sweden;

    Sammanfattning : Siljans Chark and Konsum Värmland cured meats and provisions factory are small-scaled meat producers that market their products with "the regional concept". As the centralization is increasing in the food retail chains, it is becoming more difficult for companies like these to succeed. LÄS MER