Sökning: "kundupplevd kvalitet och kundlojalitet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kundupplevd kvalitet och kundlojalitet.

  1. 1. Kundupplevd tjänstekvalitet- en studie om poker på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Hedström; Magnus Janfjord; Johan Gärdsmark Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; poker; kvalitetsdeterminanter; Internettjänster; kundlojalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att definiera hur begreppet kvalitet ska tolkas för poker på Internet. Genom att ställa användarnas upplevda kvalitet gentemot branschens definition på kvalitet, ämnar vi att öka förståelsen för vad som betecknar en god kvalitet på en Internettjänst. LÄS MER

  2. 2. Konkurrensstrategier : En studie om konkurrensen på den svenska kontaktlinsmarknaden

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla AArskog; Annika Lange; [2006]
    Nyckelord :Customer value; strategies for competition; perceived customer quality and customer loyalty; Kundvärde; konkurrensstrategi; kundupplevd kvalitet och kundlojalitet;

    Sammanfattning : Title: Strategies for competition – a study of the Swedish contact lenses market. Authors: Pernilla AArskog and Annika Lange. Background: As a market gets more mature and the competition increases, it is more important for a company to apply the right strategic perspective. LÄS MER