Sökning: "kundupplevt värde."

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundupplevt värde..

  1. 1. The value perception gap between customers and sellers : A case study on aftersales services within maritime industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Pontus Öström; Emil Fröyset; [2020]
    Nyckelord :Serive; Customer value; Value proposition; Customer perspective; Maritime industry; Service; Kundvärde; Värdeerbjudanden; Kundperspektiv; Maritim industri;

    Sammanfattning : Increased competition and lower margins on products cause many traditional manufacturing companies to resort to services to increase revenues and differentiate themselves from competitors. A challenge manufacturing companies and their sellers face within this change lie within understanding what their customers value in the contexts of service and how to convey these values into superior value propositions. LÄS MER

  2. 2. Upprättandet av kundrelationer med minskad fysisk närvaro : En kvalitativ studie om Danske Bank

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sebastian Bonelli; Kim Johansson; [2012]
    Nyckelord :Customer relationships; loyalty; e-loyalty; CRM; e-CRM; service quality; customer perceived value.; Kundrelationer; lojalitet; e-lojalitet; CRM; e-CRM; tjänstekvalitet; kundupplevt värde.;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ undersökning av hur en bank på den svenska marknaden upprätthåller kundrelationer via en Internetbaserad distributionskanal. Vi har utfört en intervju med Danske Banks Head of Channels Daniel Wahlström för att insamla primärdata för att undersöka och analysera vilka faktorer som är essentiella för att upprätthålla kundrelationer vid en fysisk distansering från kund. LÄS MER

  3. 3. The Service Terminator? - när människor ersätts av maskiner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Nilsson; Lina Sonesson; Maria Ingstad; Sanna Axbom; [2012]
    Nyckelord :self-service technologies; kundupplevt värde; co-creation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: The Service Terminator – when people are being replaced by machines University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management Course: SMKK01, Service Management, Bachelor’s degree, 15 hp, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Sanna Axbom, Maria Ingstad, Emma Nilsson and Lina Sonesson Supervisors: Christian Fuentes and Rickard Ek Keywords: Self-service technologies, customer perceived value, co-creation Problem: The speed of technology has changed our way of consuming services. Self-service technologies is used more frequent and means that services can be consumed without interaction with other people. LÄS MER

  4. 4. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robin Karlsson; Jenny Hübinette; [2011]
    Nyckelord :Customer based brand equity; Telecom industrie; Synergistic effect; Value creation; Brand; Consumer surplus; Product brand; Corporate brand; Brand loyalty; Kundbaserat brand equity; Telekombranschen; Synergieffekter; Värdeskapande; Consumer surplus; Produktvärumärke; Företagsvarumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER

  5. 5. Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Emma Ekström; Emma Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; gränslandet mellan varor och tjänster; immateriell; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; business-to-business; kundvärde; nätverk; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsteori; mobila företagstjänster; webbteknik; word-of-mouth.;

    Sammanfattning : Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. LÄS MER