Sökning: "kundupplevt värde"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundupplevt värde.
1. The value perception gap between customers and sellers : A case study on aftersales services within maritime industry
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Increased competition and lower margins on products cause many traditional manufacturing companies to resort to services to increase revenues and differentiate themselves from competitors. A challenge manufacturing companies and their sellers face within this change lie within understanding what their customers value in the contexts of service and how to convey these values into superior value propositions. LÄS MER
2. Upprättandet av kundrelationer med minskad fysisk närvaro : En kvalitativ studie om Danske Bank
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ undersökning av hur en bank på den svenska marknaden upprätthåller kundrelationer via en Internetbaserad distributionskanal. Vi har utfört en intervju med Danske Banks Head of Channels Daniel Wahlström för att insamla primärdata för att undersöka och analysera vilka faktorer som är essentiella för att upprätthålla kundrelationer vid en fysisk distansering från kund. LÄS MER
3. The Service Terminator? - när människor ersätts av maskiner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Title: The Service Terminator – when people are being replaced by machines University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management Course: SMKK01, Service Management, Bachelor’s degree, 15 hp, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Sanna Axbom, Maria Ingstad, Emma Nilsson and Lina Sonesson Supervisors: Christian Fuentes and Rickard Ek Keywords: Self-service technologies, customer perceived value, co-creation Problem: The speed of technology has changed our way of consuming services. Self-service technologies is used more frequent and means that services can be consumed without interaction with other people. LÄS MER
4. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER
5. Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. LÄS MER