Sökning: "kundvärde bank"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kundvärde bank.
1. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER
2. Digitalisering ur en rådgivares perspektiv : en kvalitativ studie om rådgivarens utmaningar i det digitala kundmötet
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Finansiell rådgivning är en tjänst som karaktäriseras av att det är en aktivitet som ett företag utför för att möta kundens behov. Interaktionen mellan den finansiella rådgivaren och kunden är därmed betydelsefull. Då en interaktion består av två parter är det även relevant att studera den finansiella rådgivarens perspektiv. LÄS MER
3. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER
4. Kartläggning och analys av ett sågverksbolag : rotlagerstrategi ur ett Lean Production perspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : I dagens moderna skogsbruk lagras råvaran så nära inpå industrin som möjligt i ett stående och växande lager, rotlager. Rotlagring medför att råvaran inte tappar kvalitet och även kapitalbindningen minskar. LÄS MER
5. Evaluating a corporate strategy : a case study of Länsförsäkringar
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The Swedish agricultural sector is currently undergoing a substantial structural change. The number of farm enterprises is continuously decreasing and the average farm size is increasing. In combination with increasing number of competitors in the insurance market, the competitive rivalry within this market has increased significantly. LÄS MER