Sökning: "kundvärde."

Visar resultat 11 - 15 av 284 uppsatser innehållade ordet kundvärde..

  1. 11. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  2. 12. Assessing cost-efficiency in a distribution network with different degrees of centralization : A case study at a Swedish pharmaceutical company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Thillberg; [2022]
    Nyckelord :Distribution network; Centralization; Cost-efficiency; Distributionsnätverk; Centralisering; Kostnadseffektivitet;

    Sammanfattning : The supply chain is multilateral concept, involving all actors partaking in fulfilling customer requests. Within the supply chain, the outbound distribution network is key for achieving profitability as it has a direct effect on supply chain costs and on customer value. LÄS MER

  3. 13. Hållbarhet i försörjningskedjan : Integration och interorganisatorisk påverkan av hållbarhet för värdeskapande i en försörjningskedja

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Lund; Emmie Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Integration; customer value; supply chain; sustainability; customer; management control system; supply chain management; communication; cooperation; dyad; strategy; Integration; kundvärde; försörjningskedja; hållbarhet; kund; verksamhetsstyrning; supply chain management; kommunikation; samarbete; dyad; strategi;

    Sammanfattning : Hållbarhet har på senare tid fått en större betydelse för företag då allt fler lägger större fokus på det. Det innebär att inte enbart de ekonomiska fördelarna beaktas i företagen utan även miljömässiga och sociala effekter. LÄS MER

  4. 14. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  5. 15. Intransporter av byggmaterial och inredning i bostadsprojekt : En studie om hur intransporter påverkar kvalitet

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Klara Wennersten; Andreas Rensberg Jansson; [2022]
    Nyckelord :Construction industry; Logistics; Quality management; Byggbranschen; Logistik; Kvalitetsteknik;

    Sammanfattning : Byggbranschen har karaktäriseras av långa, avancerade och dyra projekt med ständig förändring. Byggprojekt består temporära projektorganisationer som ofta bryts upp efter färdigställande av projektet. Byggprojekt drabbas ofta av förseningar och oförutsedda kostnader. LÄS MER