Sökning: "kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 229 uppsatser innehållade ordet kundvärde.

  1. 1. Umeå Energis resa från produkt till tjänst: : En kvalitativ studie om hur en styrmodell kan implementeras för att hjälpa ett arbetsområde att skapa kundvärde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Dahlberg; Anders Grahn; [2019]
    Nyckelord :Management; Ekonomi; Företagsekonomi; Servitization; MCS; PMS;

    Sammanfattning : Tjänster, immateriella skapelser, som konstruerats för att interagera med, utveckla, komplettera och förstärka den påverkan materiella objekt har på människans vardag. Den potential som finns i dessa fenomen är, om den används på rätt sätt enorm och värdet som kan skapas av dem är gränslöst. LÄS MER

  2. 2. Effekten av kundvärde på varumärkeslojalitet respektive köpintention : I ett showroom-sammanhang

    Master-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Emelie Rosén; Sofie Sjölander; [2019]
    Nyckelord :Kundvärde; kundengagemang; varumärkeslojalitet; köpintention;

    Sammanfattning : I både Sverige och världen ökar handeln via internet för varje år. På grund av det tillkommer nya handelskanaler för att öka konkurrenskraften gentemot andra företag. Ett relativt nytt tillskott till marknaden är konceptet showroom. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning och analys av ett sågverksbolag : rotlagerstrategi ur ett Lean Production perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Adam Pettersson; Leon Persson; [2019]
    Nyckelord :traktbank; kundvärde; processkartläggning; virkesköp; flödeseffektivitet;

    Sammanfattning : I dagens moderna skogsbruk lagras råvaran så nära inpå industrin som möjligt i ett stående och växande lager, rotlager. Rotlagring medför att råvaran inte tappar kvalitet och även kapitalbindningen minskar. LÄS MER

  4. 4. Leveransservice från sågverk till bygghandel

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Jonas Sjölund; [2019]
    Nyckelord :bygghandel; leveransservice; logistik; service; sågverk;

    Sammanfattning : Sågverksindustrin är en produktionsorienterad industri där lönsamhet och konkurrenskraft traditionellt sett har skapats genom stordriftsfördelar. Att erbjuda en hög service vid försäljning och leverans av produkterna är ett sätt att skapa ökat kundvärde och därmed ökad konkurrenskraft för sågverk. LÄS MER

  5. 5. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER