Sökning: "kundvård"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet kundvård.

  1. 21. Kundrelationer i allmännyttiga fastighetsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Joakim Ludvigsson Ahlinder; Patric Lindh; [2008]
    Nyckelord :Konkurrens; kundrelation; kundhantering; kundprocess och outsourcing.;

    Sammanfattning : Syfte: De ökade intresset för fastighetssektorn under de senaste åren har medfört högre priser och en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen leder till att allt fler allmännyttiga bostadsbolag väljer att lägga ut delar eller hela verksamheten på entreprenad. LÄS MER

  2. 22. En studie av kundrelationer och CRM-system – ur ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stefan Tägt; Peiman Mahbobifard; [2007]
    Nyckelord :CRM; kundinformation; CRM-system; kundrelationer; kundvård;

    Sammanfattning : Bakgrund/problem: CRM-system används i allt större utsträckning för att hantera och bearbeta relationer med hjälp av nödvändig information om kunder. Forskare talar dock både för och emot CRM och CRM-system. LÄS MER

  3. 23. Att lära av kundklagomål : En studie i ett energitjänstföretag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Pernilla Holmquist; Alexandra Strömdahl; [2007]
    Nyckelord :kundklagomål; klagomålshantering;

    Sammanfattning : Den svenska elmarknaden avreglerades 1996 vilket innebar att den gick från ett monopol till en konkurrensutsatt marknad. Elbolagen har inte anpassat sig till denna utveckling att vara konkurrensutsatt och enligt undersökningar från bland annat från Svenskt Kvalitetsindex har elbolagen mycket låg image. LÄS MER

  4. 24. Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kristina Holm; Anna Alvemo; [2007]
    Nyckelord :Kundvård; Service Management; Human resource management; Företagskultur;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel:Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuseratÄmne/Kurs:Fastighetsvetenskap, 10 poäng, FF7630Författare:Anna Alvemo & Kristina HolmHandledare:Anna von Krusenstjerna & Karin Staffansson PauliNyckelord:Fastighetsvetenskap, Kundvård, Service management, Human resource management, Företagskultur.Bakgrund:Vart eftersom utbudet på lokaler de senaste åren har ökat, har fastighetsföretagen börjat konkurrera om hyresgästerna. LÄS MER

  5. 25. Kundtillfredsställelse i livsmedelsbranschen : Kundvård och logistik

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Nilsson; Martin Jonsson; [2007]
    Nyckelord :logistik; relationsmarknadsföring; supply chain; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Hur gör företagen för att upprätthålla en god relation med sina kunder? Hur klarar företagen att anpassa sig för att hålla god kvalitet och hantera logistiska problemlösningar med bibehållet goda relationer? Syfte: Att undersöka hur svenska livsmedelsproducenter gör för att förvalta och utveckla relationerna med sina kunder samt maximera kundnyttan genom ett logistiskt synsätt. Resultat: Båda leverantörerna anser att sitt respektive varumärke är starkt och att kunderna väljer varumärket före produkten. LÄS MER