Sökning: "kundvård"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet kundvård.
21. Kundrelationer i allmännyttiga fastighetsföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: De ökade intresset för fastighetssektorn under de senaste åren har medfört högre priser och en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen leder till att allt fler allmännyttiga bostadsbolag väljer att lägga ut delar eller hela verksamheten på entreprenad. LÄS MER
22. En studie av kundrelationer och CRM-system – ur ett företagsperspektiv
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund/problem: CRM-system används i allt större utsträckning för att hantera och bearbeta relationer med hjälp av nödvändig information om kunder. Forskare talar dock både för och emot CRM och CRM-system. LÄS MER
23. Att lära av kundklagomål : En studie i ett energitjänstföretag
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den svenska elmarknaden avreglerades 1996 vilket innebar att den gick från ett monopol till en konkurrensutsatt marknad. Elbolagen har inte anpassat sig till denna utveckling att vara konkurrensutsatt och enligt undersökningar från bland annat från Svenskt Kvalitetsindex har elbolagen mycket låg image. LÄS MER
24. Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : SammanfattningTitel:Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuseratÄmne/Kurs:Fastighetsvetenskap, 10 poäng, FF7630Författare:Anna Alvemo & Kristina HolmHandledare:Anna von Krusenstjerna & Karin Staffansson PauliNyckelord:Fastighetsvetenskap, Kundvård, Service management, Human resource management, Företagskultur.Bakgrund:Vart eftersom utbudet på lokaler de senaste åren har ökat, har fastighetsföretagen börjat konkurrera om hyresgästerna. LÄS MER
25. Kundtillfredsställelse i livsmedelsbranschen : Kundvård och logistik
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Hur gör företagen för att upprätthålla en god relation med sina kunder? Hur klarar företagen att anpassa sig för att hålla god kvalitet och hantera logistiska problemlösningar med bibehållet goda relationer? Syfte: Att undersöka hur svenska livsmedelsproducenter gör för att förvalta och utveckla relationerna med sina kunder samt maximera kundnyttan genom ett logistiskt synsätt. Resultat: Båda leverantörerna anser att sitt respektive varumärke är starkt och att kunderna väljer varumärket före produkten. LÄS MER