Sökning: "kunskap kunder relationer"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden kunskap kunder relationer.
1. Kostnadseffektiva transportlösningar för ett tillverkande företag En fallstudie för Habasit Norden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att hålla nere sina transportkostnader är en utmaning som många företag står inför. Ofta finns kunder utplacerade på olika geografiska platser, och hinder som avsaknad av avtal, höga fraktkostnader och utspridda lager försvårar detta ytterligare. Habasit Norden är en ledande producent på marknaden inom transportband och drivremmar. LÄS MER
2. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
3. Hemarbetets påverkan på det organisatoriska lärandet : En kvalitativ studie om det organisatoriska lärandet inom revisionsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : At the beginning of 2020, the Covid-19 pandemic paralyzed the world and forced all businesses to adapt to a new world. Remote working was no longer a luxury but a requirement to avoid the deadly virus. But after the pandemic, a new society emerged with new experiences and new processes. LÄS MER
4. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
5. Långvariga relationer mellan kund och fastighetsmäklare - ur ett kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna studie undersöks varför fastighetsmäklarens kund väljer att återkomma till samma fastighetsmäklare vid fler än en bostadsförsäljning. Detta har studerats genom sju semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med kunder som valt att återkomma till samma fastighetsmäklare vid en andra bostadsaffär. LÄS MER