Sökning: "kunskapsbedömning grundsärskola"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kunskapsbedömning grundsärskola.

  1. 1. Det är inget betyg, det är bara ett intyg på att man har gått i särskolan

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Midander; Johanna Abelsson; [2016]
    Nyckelord :Betyg; grundsärskola; gymnasiesärskola; likvärdig utbildning; skollag; styrdokument och utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Abelsson, Johanna & Midander, Malin (2016), ”Det är inget betyg, det är bara ett intyg på att man har gått i särskolan” – en studie om betygens betydelse i grund- och gymnasiesärskola (It's no grade, it's just proof of having been in special school”). Speciallärarprogrammet med specialisering mot utvecklingsstörning, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER

  2. 2. Kunskapsbedömning i grundsärskolan : Några lärares syn på och resonemang kring sitt arbete med kunskapsbedömning av elever i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Susanne Ringqvist; [2016]
    Nyckelord :Special school; intellectual disabilities; feedback; assessment; special education; Specialpedagogik; bedömning; intellektuell funktionsnedsättning; återkoppling; grundsärskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa några lärares syn på och resonemang kring sitt arbete med bedömning i grundsärskolan i årskurserna 7-9, samt vilka bedömningsmaterial som används. Studien har för avsikt att besvara tre forskningsfrågor: På vilket sätt arbetar och resonerar lärare i grundsärskolans inriktning ämnen med bedömning av elever?, Vilka olika bedömningsmaterial använder sig lärarna av i sitt arbete med bedömning?, Vad är lärarnas erfarenhet av bedömning? Studien utgår ifrån en kvalitativ forskningsmetod  och utgörs av intervjuer med fyra lärare på två olika skolor inom samma kommun i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsbedömning i grundsärskolan : En intervjustudie av hur några lärare i grundsärskolan resonerar om bedömning av elevernas kunskapsutveckling.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Marie Appelskog Albinsson; [2015]
    Nyckelord :assessment; development of knowledge; intellectual disabilities; compulsory education for pupils with intellectual disabilities; formative assessment; bedömning; kunskapsutveckling; utvecklingsstörning; grundsärskola; formativ bedömning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how some teachers in compulsory education for pupils with intellectual disabilities work with assessing the knowledge development in pupils in their daily work. The study is based on four semi structured interviews with teachers in compulsory education for pupils with intellectual disabilities. LÄS MER

  4. 4. ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det” En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Walfridsson; [2015]
    Nyckelord :bedömning; grundsärskola; kollegiala samtal; kunskap; träningsskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Jenny Walfridsson (2015). ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det”. En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola. (An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities. LÄS MER