Sökning: "kunskapsbedömning i historia"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden kunskapsbedömning i historia.
1. Kunskapsbedömning av SO-ämnen i årskurs 1-3 : En studie med utgångspunkt i lärares utsagor om sin bedömningspraktik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Bedömning är en central och inte helt okomplicerad del i lärarens uppdrag oavsett ämnes- och åldersinriktning. Bedömning av ämneskunskaper i de lägre åldrarna är betingade med åldersrelaterade utmaningar då alla elever i dessa åldrar inte är läs- och skrivkunniga ännu, vilket således kan göra det svårt för läraren att lyckas få ett tillräckligt bedömningsunderlag. LÄS MER
2. Pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Problemområde: En ny läroplan, Lgrsä11 (Skoverket, 2011a) för grundsärskolans inriktning träningsskola togs i bruk 1 juli, 2011. I och med denna ska eleverna i träningsskolan för första gången kunskapsbedömas. LÄS MER
3. Kunskapsbedömning i historia på gymnasienivå : En analys av fyra skolors bedömningsunderlag
M1-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. Att mäta kunskap i historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka om det är möjligt att mäta gymnasieelevers förkunskaper i historieämnet genom ett didaktiskt prov. Min undersökning visar att ett didaktiskt prov i historia är genomförbart. LÄS MER