Sökning: "kunskapsgenerering"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kunskapsgenerering.
1. Kommunikationskanaler och kunskapsgenerering : En studie om val av kommunikationskanal och dess kunskapsgenerering hos olika generationer av väljare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background – Our digitalized society is constantly increasing, and with the development, the importance of the Internet for political knowledge generation is also increasing. The digital development has caused a series of problems that can disturb the prevailing democracy due to that many individuals create their political identity through social media as a communication channel. LÄS MER
2. Kunskapsteori om estetisk praktik
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : En maskin för tanken Att skriva akademisk essä är balansgång. Essäskrivaren använder det essäistiska temperamentet, där den undersökande tanken tar skrivandet till hjälp. Jay Richards formulerar sig om romanen som: ”A machine to think with”.1 Detta är sant också för essän. LÄS MER
3. Villkor och erbjudande på www.PatientsLikeMe.com
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med artikel var att beskriva och analysera hur den sociala och pedagogiska praktiken PatientsLikeMe framställdes på onlinemötesplatsen www.PatientLikeMe.com. LÄS MER
4. Revisorns professionalism - Att se träden trots alla träd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med arbetet är att redogöra för 5 revisorers uppfattning om hur alltmer detaljerade regelverk och standardiserad revisionsmetodik påverkar utrymmet för professionella bedömningar i riskbedömningsprocessen. Vi ämnar även diskutera hur regelverken och revisionsmetodiken påverkar individens och organisationens kunskapsgenerering. LÄS MER
5. Helpdesk ur ett kunskapsperspektiv
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna magisteruppsats belyser ett antal organisatoriska faktorer som påverkar kunskap, lärande ochKnowledge Management i en helpdeskmiljö. Den tar också upp teorier kring lärande organisationeroch kunskapsföretag. LÄS MER