Sökning: "kunskapsgenerering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kunskapsgenerering.

  1. 1. Kommunikationskanaler och kunskapsgenerering : En studie om val av kommunikationskanal och dess kunskapsgenerering hos olika generationer av väljare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Olovsson; Jennie Åkeson; [2019]
    Nyckelord :knowledge generation; communication channels; fake news; digitalization; news scepticism; politics; kunskapsgenerering; kommunikationskanal; fake news; digitalisering; nyhetsskepticism; politik;

    Sammanfattning : Background – Our digitalized society is constantly increasing, and with the development, the importance of the Internet for political knowledge generation is also increasing. The digital development has caused a series of problems that can disturb the prevailing democracy due to that many individuals create their political identity through social media as a communication channel. LÄS MER

  2. 2. Kunskapsteori om estetisk praktik

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Hannes Rydell; [2015]
    Nyckelord :yrkeskunnande; essä; kunskapsteori; tyst kunskap;

    Sammanfattning : En maskin för tanken Att skriva akademisk essä är balansgång. Essäskrivaren använder det essäistiska temperamentet, där den undersökande tanken tar skrivandet till hjälp. Jay Richards formulerar sig om romanen som: ”A machine to think with”.1 Detta är sant också för essän. LÄS MER

  3. 3. Villkor och erbjudande på www.PatientsLikeMe.com

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Lena Petersson; [2010]
    Nyckelord :PatientsLikeMe; villkor; erbjudande; dilemman;

    Sammanfattning : Syftet med artikel var att beskriva och analysera hur den sociala och pedagogiska praktiken PatientsLikeMe framställdes på onlinemötesplatsen www.PatientLikeMe.com. LÄS MER

  4. 4. Revisorns professionalism - Att se träden trots alla träd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Grönvall; Frida Pettersson; Therese Johansson; Anna-Karin Sundin; [2008]
    Nyckelord :professionalism; risk; datorstödd revisionsmetodik; regelverkens detaljering; kunskapsgenerering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att redogöra för 5 revisorers uppfattning om hur alltmer detaljerade regelverk och standardiserad revisionsmetodik påverkar utrymmet för professionella bedömningar i riskbedömningsprocessen. Vi ämnar även diskutera hur regelverken och revisionsmetodiken påverkar individens och organisationens kunskapsgenerering. LÄS MER

  5. 5. Helpdesk ur ett kunskapsperspektiv

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sandra Magnusson; Emelie Hellborg; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats belyser ett antal organisatoriska faktorer som påverkar kunskap, lärande ochKnowledge Management i en helpdeskmiljö. Den tar också upp teorier kring lärande organisationeroch kunskapsföretag. LÄS MER