Sökning: "kursdesign"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet kursdesign.

  1. 1. Att leda till ökad motivation och prestation inom distansutbildning : En studie om hur studenter och lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jennie Olofsson; [2023]
    Nyckelord :distansutbildning; motivation; prestation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att bidra med ökade kunskaper om hur studenter kan leda sig själva och hur lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation inom distansutbildningar. Lärare på universitet, personer inom företag och andra utbildningsverksamheter som använder distansutbildning kan ta del av studiens resultat gällande hur de kan leda till ökad studiemotivation och prestation, vilket kan bidra till mer framgångsrikt lärande för vare sig det är studenten eller medarbetaren. LÄS MER

  2. 2. Tillgängliga AI-verktyg och -tekniker för att automatisera uppgifter som hindrar lärare inom högre utbildning från att undervisa : En strukturerad litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mattias Bengtsson; Daniel Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Machine learning; Curriculum development; Course design; Course evaluation; Autograding; Higher education; University; College; artificiell intelligens; maskininlärning; läroplanutveckling; kursdesign; kursutvärdering; automatisk rättning; högre utbildning; universitet; högskola;

    Sammanfattning : Denna strukturerade litteraturstudie undersöker vilka verktyg och tekniker relaterade tillartificiell intelligens (AI) som kan understödja lärare genom att överta repetitiva ochtidskrävande administrativa uppgifter som ligger utanför den direkta interaktionen mellanlärare och student. Genom att granska tillgänglig forskning inom detta område kartläggervi dessa. LÄS MER

  3. 3. Interaktion och relationer : Kollaboration i onlineundervisning

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ewa-Charlotte Faarinen; [2023]
    Nyckelord :online education; collaborative learning; community of inquiry; onlineundervisning; kollaborativt lärande; community of inquiry;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera hur såväl framgångsrika förutsättningar som praktiska tillämpningarskapas av lärarutbildare när det gäller lärarstudenters digitala kollaborativa lärande i matematikundervisningpå distans. Studien genomfördes med utgångspunkt i ett aktionsforskningsarbete, därempirin inhämtades genom skriftliga reflektioner samt enkätfrågor av sluten och öppen karaktär. LÄS MER

  4. 4. The key to satisfaction in distance education : A qualitative study of how to achieve student satisfaction in distance-based education.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Johansson; Filip Smith; [2020]
    Nyckelord :E-learning; Interaction; Satisfaction; Distance Education; Expectation-confirmation theory; E-lärande; Interaktion; Nöjdhet; Distansutbildning; Expectation-confirmation theory;

    Sammanfattning : E-learning is something that has grown very fast for many years as today's technology is constantly evolving and gives us new opportunities. E-learning enables distance education in many ways and does this regardless of time and space. It represents a large part of today's education and therefore quality is important. LÄS MER

  5. 5. Professional development in Global Value Chains and Life Cycle Assessment : A case study at an Argentinian institute

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Joel Hanström; [2017]
    Nyckelord :Life Cycle Assessment; Global Value Chains; Professional Development; Globala värdekedjor; Livscykelanalys; Kompetensutveckling; Análisis del Ciclo de Vida; Cadenas Globales de Valor; Desarrollo professional;

    Sammanfattning : This master thesis seeks to investigate how an Argentinean institute support its members to learn Global Value Chains and Life Cycle Assessment. Two important methodologies that can be used as a basis to form sustainable strategies based on analyses of products or services. LÄS MER