Sökning: "kvalité företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden kvalité företagsekonomi.
1. MÖTESFORMENS PÅVERKAN PÅ REVISIONSKVALITÉN : En kvalitativ studie från revisorns och klientens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med en revision är att säkerställa trovärdigheten och relevansen av ett företags finansiella rapporter. Detta för att kunna försäkra företages intressenter att de finansiella rapporterna är korrekta och följer de lagar och regler som finns. LÄS MER
2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
3. Hållbarhetsredovisning : En kvantitativ studie om hur kvaliteten i hållbarhetsredovisningen påverkas av obligatoriskt redovisningskrav och andra faktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hållbarhetsredovisning - En kvantitativ studie om kvalitéten i hållbarhetsredovisningen och hur den påverkas av obligatoriskt redovisningskrav och andra faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå̊ (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Felix Nyberg och Yad Kakamin Handledare: Annika Lake Datum: 2022 - Januari Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur olika faktorer påverkar kvalitéten av informationen i hållbarhetsredovisningar hos svenska företag. LÄS MER
4. Planerat åldrande i Sverige, Sydkorea och USA : En studie kring fenomenet planerat åldrande och dess miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Planned obsolescence is a worldwide phenomenon which includes the fact that companies deliberately shorten the life-span of products through updates, poor quality and design. As environmental and sustainability issues have received more and more focus in recent decades it is believed that planned obsolescence has an important role to fill in order to achieve a more sustainable consumer society. LÄS MER
5. VIKTEN AV EN FÄRGSTARK PERSONLIGHET : Varumärkespersonligheter, färg och visuella symboler inom credence-tjänster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen mellan företag blir allt hårdare i dagens samhälle och därav är det är viktigt för företag att utveckla konkurrenskraftiga varumärken med en tydlig inriktning. En strategi för att differentiera sitt varumärke är att utveckla en passande varumärkespersonlighet, vilket definierats är en uppsättning mänskliga egenskaper som förknippas med varumärket. LÄS MER