Sökning: "kvalité företagsekonomi"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden kvalité företagsekonomi.

  1. 21. Hur hotellgäster väljer att ta ton & vad vill de egentligen ha? : En kvantitativ studie om gästers uppfattning av service recovery inom hotellbranschen.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Caroline Nilsson; Matilda Sundholm; [2015]
    Nyckelord :Service recovery; hotell; servicemisstag;

    Sammanfattning : Hotellbranschen är en bransch som ständigt expanderar. Även om beläggningsgraden på hotellen inte ökar avsevärt växer antalet övernattningar på hotell vilket tyder på en ökad konkurrensbild på marknaden. LÄS MER

  2. 22. Generation Y - modemedveten eller miljömedveten?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicole Johansson; Karin Mohlin; Emma Håkansson; [2015]
    Nyckelord :CSR; Fast-Fashion; Generation Y; ABC-model; consumer attitudes; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generation Y - modemedveten eller miljömedveten? Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Emma Håkansson, Nicole Johansson & Karin Mohlin Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Studiens syfte är att undersöka ett urval av Generation Y vid Lunds Universitet utifrån ABC-modellen för att utläsa deras attityd till CSR-initiativ inom Fast-Fashion branschen. Genom detta hoppas vi kunna bringa en djupare förståelse för vikten av samhällsansvar hos Fast-Fashion företag och vilken inverkan det i sin tur har på slutkonsumenten. LÄS MER

  3. 23. Ständiga förbättringar i offentlig sektor : En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Dannebrant; Terese Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Ständiga förbättringar; offentlig organisation; processer; medarbetaren; kundvärde;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Ständiga förbättringar i offentlig sektor - En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Dannebrant och Terese Karlsson Handledare: Stig Sörling och Tomas Källquist Datum: 2015 - Augusti Syfte: Kraven på offentliga organisationer gällande kostnadsreducering har ökat samtidigt som medborgarna kräver högre kvalité på de tjänster som erbjuds. Detta har lett till att offentliga organisationer i allt större utsträckning visat intresse för de styrkoncept som finns inom den privata sektorn. LÄS MER

  4. 24. Kvalitetshotande beteende : en kvalitativ studie som studerar hur revisionsbyråer arbetar med att motverka ett dysfunktionellt beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Benjamin Henriksson; Sara Strandgren; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Företagsskandaler som Prosolvia och HQ Bank har bidragit till ett ifrågasättande av revisorns roll i samhället. Revisorns uppgift är att säkerställa att de finansiella rapporterna som presenteras till intressenter speglar en rättvis bild av företaget. LÄS MER

  5. 25. Koll på verksamheten?  : En kvalitativ studie om Umeå kommuns arbete med riskhantering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ninna Sköthagen; Viktoria Hillerström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kommuner är en verksamhet som påverkar oss medborgare dagligen och finansieras av skatteintäkter som vi betalar in. Under de senaste åren har det rapporterats om skandaler inom kommunal verksamhet som har berott på bristfälliga kontroller inom verksamheten och att rutiner inte har följts vilket har fått konsekvenser. LÄS MER