Sökning: "kvalitativ b uppsats"

Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade orden kvalitativ b uppsats.

  1. 16. Hur AI diskuteras i fackpressen : Ett försök till tematisk analys av AI-artiklar på computersweden.idg.se

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fredrik Björling; [2019]
    Nyckelord :AI; Artificiell intelligens; ComputerSweden; fackpress;

    Sammanfattning : Abstract   Artificiell Intelligens, eller AI, är ett ord som ofta nämns i datalitteraturen nu för tiden. Så har det också varit vid några tillfällen förr i datorernas historia, men då har förväntningarna inte infriats. LÄS MER

  2. 17. Banker på sociala medier kontra  kundernas attityder - hur skapas relationen? : En studie om bankernas aktiviteter på sociala medier samt kundernas inställning till bankernas tillvägagångssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jean Gharam; Adel Khan; [2019]
    Nyckelord :Relationer; sociala medier; marknadsföring; strategier; eWOM; digitalisering och banker;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks banker som tillämpar sociala medier strategiskt i dess marknadsföring. Fokuset ligger i att förstå vilka strategier bankerna använder för att bilda samt utveckla relationer med deras kunder, samt hur kunderna tar ställning till bankernas aktiviteter på sociala medier. LÄS MER

  3. 18. Har du sett det andra älskar? : En fallstudie om hur nudging kan förbättra användarupplevelsen i hedoniska system

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Louise Zackrisson; Frida Hellström; [2018]
    Nyckelord :HMSAM; Hedonic systems; User experience; Nudging; Digital nudging; Social norms; VoD; HMSAM; Hedoniska system; Användarupplevelse; Nudging; Digital nudging; Sociala normer; VoD;

    Sammanfattning : Denna uppsats presenterar en studie på hur nudging kan påverka användarupplevelsen i hedoniska system. Studien grundas på teorin Hedonic-Motivation System Adoption Model (HMSAM) för att förklara människans inre drivkrafter och hur dessa ter sig i förhållande till användarupplevelsen i hedoniska system. LÄS MER

  4. 19. "Det är inget fel med att vara homo, men jag är inte homo-homo" : en narrativ textanalys om hur tv-serien Skam förhandlar homosexualitet

    L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Caroline Löfsten Oscarsson; Alice Ekman Johansson; [2018]
    Nyckelord :Sexuell identitet stereotyper normbrytande avvikande skam hegemonisk maskulinitet; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : “Det är inget fel med att vara homo, men jag är inte homo-homo”- ​ En narrativ textanalys om hur tv-serien Skam förhandlar homosexualitet ​är en B-uppsats författad vårtterminen 2018 av Alice Ekman och Caroline Oscarsson, studenter i Medie- och Kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, vid Lunds universitet. Denna uppsats fokuserar på huvudkaraktären Isak i tv-serien “Skam” och hur den som berättelse framställer hans sexuella identitet. LÄS MER

  5. 20. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Catherine Lavér; Louise Nordahl; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER