Sökning: "kvalitativ deduktion"

Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden kvalitativ deduktion.

  1. 21. Total Kvalitetsstyrning inom Non-Big X Revisionsbyråer : Praktiskt arbete med ISQC 1

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johannes Isacsson; William Ryan; [2017]
    Nyckelord :Total Quality Management; ISQC 1; quality assurance; audit; audit firms  ; Total kvalitetsstyrning; ISQC 1; kvalitetssäkring; revision; revisionsbyråer;

    Sammanfattning : Background and problem: The Enron scandal is one of many audit scandals during the 21st century, which in combination with the global harmonization has led to increased demands on the audit sector and its quality. Due to this the ISQC 1 was designed, which purpose is to control and guide an internal quality control that will achieve and maintain a high level of quality. LÄS MER

  2. 22. E-handelns press på en ny process : En kvalitativ studie om svenska e-handelsföretags syn på konsumenternas köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Dennis Morin Mathisson; Marcus Rydasp; [2017]
    Nyckelord :Köpbeslutsprocessen; Konsumentbeteende; E-handel; Traditionell handel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ledningen i svenska e-handelsföretag anser att köpbeslutsprocessens förutsättningar förändrats på e-handeln jämfört med traditionell handel. Vidare är vår avsikt att undersöka hur den traditionella köpbeslutsprocessen kan appliceras på e-handeln. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER

  3. 23. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Olofsson; Nils Sjöberg; Andreas Svensson; [2017]
    Nyckelord :servicekvalitet; intern marknadsföring; serviceorientering; kundorientering; bussresebranschen;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER

  4. 24. Skulders behandling i föreställningsramen : En undersökning utifrån ettintressentperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Hjalmarsson; Gustav Källén; [2017]
    Nyckelord :Conceptual Framework; stakeholder theory; stakeholder model; recognition; IASB; liability definition; revise; Exposure Draft; Föreställningsram; intressentteorin; intressentmodellen; recognition; IASB; skulddefinition; revidering;

    Sammanfattning : År 2011 konsulterade International Accounting Standards Board (IASB) med berördaintressenter och lokala standardsättare angående IASB:s agenda, vilket ledde fram till beslutom revidering av nuvarande föreställningsram. IASB avsåg revidera föreställningsramen medsyfte att uppdatera, förbättra och fylla de luckor som ansågs finnas. LÄS MER

  5. 25. Hur varumärket påverkar ansvar vid en produktåterkallning - en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Brishammar; Andreas Björklund; Jakob Hansén; [2017]
    Nyckelord :Associations; Brand equity; Associationer Product recalls; BMW; Volvo; Attribution theory; Varumärkeskapital; Produktåterkallning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to expand and deepen the knowledge of how companies Brand equity and Brand associations influence customer reactions on product recalls. Methodology: A qualitative study with hermeneutic-phenomenological approach has been implemented. LÄS MER