Sökning: "kvalitativ enkätundersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 984 uppsatser innehållade orden kvalitativ enkätundersökning.

  1. 11. Pedagogisk dokumentation och dess roll i att främja arbetet med genus samt jämställdhet i den pedagogiska verksamheten : En kvalitativ analys av pedagoger i förskolans syn och erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Hanna Hagberg; Fanny Persson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; genus; identitet; jämställdhet; pedagogisk dokumentation; utveckling.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete belyser förskolans roll i barns identitetsutveckling, med fokus på genus- och jämställdhetsperspektiv. Syftet med studien är att undersöka pedagoger i förskolans erfarenheter av att utveckla arbetet med att inkludera diskrimineringsgrunderna gällande genus och jämställdhet genom den pedagogiska dokumentationen enligt förskolans värdegrundsuppdrag. LÄS MER

  2. 12. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER

  3. 13. Lekresponsiv undervisning : En studie om pedagoger som arbetar med lekrepsonsiv undervisning i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Patricha Härdstedt; Johanna Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Teaching in preschool; play; learning; development and interaction; Undervisning i förskolan; lek; lärande; utveckling och samspel;

    Sammanfattning : Inledning   Denna studie handlar om hur tolv pedagoger från en förskola resonerar kring lekresponsiv undervisning, samt kring användandet av metoden i deras pedagogiska arbete. Studiens syfte Studiens syfte är att få mer kunskap om hur pedagoger i förskolan resonerar kring och använder lekresponsiv undervisning. LÄS MER

  4. 14. Enkelt avhjälpta hinder i värdefulla kulturmiljöer - inte alltid så enkelt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturvård

    Författare :Ida Hellström; [2023]
    Nyckelord :Tillgänglighetsanpassning; kulturvärden; plan- och bygglagen; enkelt avhjälpta hinder;

    Sammanfattning : Alla har rätt att kunna ta del av den offentliga, fysiska miljön. Det står tydligt i Förenta Nationernas (FN:s) konvention om mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning och är utgångspunkten i tillgänglighetsarbetet både statligt, regionalt och kommunalt. LÄS MER

  5. 15. SLÖJDMATERIALET SOM LÄROMEDEL : En kvantitativ och kvalitativ studie om materialkunskap och undervisning i slöjden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Viktoria Nässlin; [2023]
    Nyckelord :slöjd; materialkännedom; träslag; undervisningsinnehåll; lärande;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om materialkunskap och undervisning. Studiens syfte var att få en djupare förståelse hur slöjdlärarna undervisar om trämaterial i slöjdundervisningen samt synliggöra hur eleverna representerar kunskapsområden som materialets ursprung, egenskaper, kvalité och miljöpåverkan. LÄS MER