Sökning: "kvalitativ försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 299 uppsatser innehållade orden kvalitativ försäljning.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Mot en hållbar modeindustri med hjälp av Marknadsföring - En kvalitativ studie om hur fast fashion företag kan använda sig av hållbar marknadsföring för att främja hållbarhet inom industrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Persson; Matilda Nordström; [2023-09-22]
    Nyckelord :ohållbar marknadsföring; greenwashing; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : Följande kvalitativa studie undersöker hur fast fashion företag kan använda Gordons ramverk för hållbar marknadsföring i syfte att främja hållbar konsumtion och minska de negativa konsekvenserna för samhället och miljön. Överkonsumtionen inom modeindustrin beror delvis på att produkterna är billiga och produceras för snabb försäljning, vilket leder till ohållbara marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Vincent Svenmar; Erik Soinio; [2023]
    Nyckelord :PaaS; PSS; Servitization; Circular economy; Business models; Transformation; PaaS; PSS; Tjänstefiering; Cirkulär ekonomi; Affärsmodeller; Transformation;

    Sammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER

  4. 4. Assessment of servitization capabilities in the manufacturing industry from a maturity perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Wallin; [2023]
    Nyckelord :Servitization; Capabilities; Product-service system; PSS; Assessment framework; Manufacturing industry; Service innovation; Maturity analysis; Exploratory study; Cross-case analysis; Case study; Qualitative; Eisenhardt’s method; Tjänstefiering; Förmågor; Product-tjänste system; PSS; Bedömningsverktyg; Tillverkningsindustri; Tjänsteinnovation; Mognadsanalys; Explorativ studie; korsanalys; Fallstudier; Kvalitativ; Eisenhardt’s metod;

    Sammanfattning : Investigating servitization capabilities in the manufacturing industry, through a maturity profile analysis. The purpose is to increase understanding of the relationship between capabilities and the contingency revolving maturity through an exploratory study that seeks to increase the knowledge of shared and divergent capabilities through cross-case analysis of organization incumbent to different maturity stages of servitization. LÄS MER

  5. 5. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hadi Fayazi; Anas Khan; [2023]
    Nyckelord :Butiker; chocker; digitala marknadsföringsstrategier; distans; e-handel; fashion; försäljning; kunder; marknadsföring; pandemin; transformationer; utmaningar; åtgärder;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått?  Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER