Sökning: "kvalitativ förstudie"

Visar resultat 16 - 20 av 186 uppsatser innehållade orden kvalitativ förstudie.

  1. 16. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Spångberg; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; redesign; varumärkeselement; känslor; saknad av konkurrens på marknaden;

    Sammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER

  2. 17. A Pre-study on Implementation of Blockchain based traceability system for Forestry compliance in Wood furniture supply chain

    Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Sairaju Ponnoju; [2022]
    Nyckelord :Blockchain; Wood Traceability; Forestry Compliance; Wood Furniture Supply chain; Blockchain; Spårbarhet; Regulationer för skogsverksamhet; Blockchain-baserat spårningssystem; Leverantörskedja inom trämöbler; Heminredning;

    Sammanfattning : Currently, consumers are developing a serious interest in knowing all the information relevant to the products they purchase. According to recent research studies and practice reports, eco-friendly products, e.g., wood products, are subject to purchase barriers. LÄS MER

  3. 18. Skönhetsfiltrens veteraner : En förstudie om unga kvinnors syn på skönhetsfilter och dess effekter i samhället

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Olivia Ramviken; [2021]
    Nyckelord :skönhetsfilter; AR; social jämförelse; impression management;

    Sammanfattning : En utforskande och kvalitativ förstudie kring användningen av skönhetsfilter på Instagram för att förstå unga kvinnors åsikter och tankar kring ämnet. Baserat på Leon Festingers teorier kring social jämförelse, Erving Goffmans impression management och Roger Caillois mimicry så försöker vi förstå vad skönhetsfilter gör med oss och varför vi använder det, tillsammans med användningen av augmented reality och skapandet av ett eget skönhetsfilter. LÄS MER

  4. 19. En tydligare identitet : Framtagande av visuella riktlinjer för secondhand-butiker i avsikt att tilltala en bredare målgrupp

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Johan Forslund; Ebba Modin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utforma ett koncept som visualiserar grafiska riktlinjer för secondhand-butiker i avsikt att tilltala en bredare målgrupp. Studien baserades på en metod innehållande både kvalitativ och kvantitativ datainsamling. LÄS MER

  5. 20. Riskhantering och dess utmaningar i små- och medelstora företag inom livsmedelsbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Dahlgren; Linn Finnander; [2021]
    Nyckelord :Risk; Riskhantering; Livsmedelsbranschen; Livsmedelskedjan; SME-företag; Utmaningar; Påverkande faktorer; Riskanalysverktyg; Standarder; Informell- och formell riskhantering.;

    Sammanfattning : Efterfrågan på livsmedel har ökat i Sverige såväl som globalt i takt med att vi blir allt fler människor på jorden. Inom livsmedelsbranschen finns flertalet riskmoment som företag är i behov att ta hänsyn till, för att kunna verka på ett konkurrenskraftigt sätt. LÄS MER