Sökning: "kvalitativ induktiv och deduktiv ansats"
Visar resultat 11 - 15 av 92 uppsatser innehållade orden kvalitativ induktiv och deduktiv ansats.
11. "Vad gör man?" : En kvalitativ studie om hur den kvinnliga investerarens beteende på börsen under coronapandemin kan förstås utifrån psykologiska bias
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin ledde under åren 2020 och 2021 till en volatil period på börsen där börskraschen våren 2020 var det starkaste ögonblicket. Antalet svenska kvinnliga aktieägare ökade med nio procent under 2020 och deras position på börsen stärktes. LÄS MER
12. Betydelse och beaktande av psykosociala faktorer vid rehabilitering efter fotbollsskada : En kvalitativ intervjustudie av fotbollsspelares upplevelser
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: I Sverige är fotboll den idrott där flest personer skadar sig under idrottsutövning. Oavsett skada kan fotbollsspelaren behöva komma i kontakt med fysioterapeut för rehabilitering. Biopsykosociala faktorer är viktiga under rehabiliteringen då de kommer påverka individens möjlighet att återgå till fotboll. LÄS MER
13. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER
14. Förskolan som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om lärmiljön inomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper om förskollärares uppfattning om lärmiljön inomhus. Studien genomfördes som en kvalitativ studie med fenomenografisk ansats. Förskollärare intervjuades med hjälp av semistrukturerade intervjuer. En induktiv analysmetod har använts för att kunna kategorisera resultatet. LÄS MER
15. Improving BPM with Blockchain Technology : Benefits, costs, criteria & barriers
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att förstå kriterier, barriärer, kostnader och fördelar som är förknippade med implementering av blockchain-teknik, och utifrån detta utforska hur blockchain-teknik kan förbättra BPM. Studien är av kvalitativ karaktär och gjordes sekventiellt genom att först genomföra en omfattande tvärvetenskaplig litteraturöversikt och därefter intervjua personer med erfarenhet från blockchain-teknik. LÄS MER