Sökning: "kvalitativ innehållsanalys fallstudie"

Visar resultat 6 - 10 av 282 uppsatser innehållade orden kvalitativ innehållsanalys fallstudie.

  1. 6. Why are you getting ready with me? : hur GRWM bidrar till identitetsskapande & ett mer inkluderande flickskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Isabella Hartman; Hanna Rosenqvist; [2024]
    Nyckelord :GRWM; TikTok; inkludering; konsumtion; identitet; symbolisk demokratisering; mainstreamkultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna fallstudie kommer det virala sociala mediefenomenet “Get Ready With Me” (GRWM) att utforskas. Genom en kvalitativ innehållsanalys har vi analyserat detta fenomen, för att kunna redogöra för hur Get Ready With Me-videor främjar ett inkluderat flickskap samt formar unga tjejers identiteter. LÄS MER

  2. 7. Fallstudie om Jönköpings Kommun Klimatpolitik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fuada Krestic; [2024]
    Nyckelord :Klimatförändringar; kommun; klimatarbete; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Min uppsats handlar om klimatpolitik på kommunal nivå. Jag har utfört en fallstudie om Jönköping kommun lokala klimatarbete där min frågeställning handlar om varför de inte har kommit så långt som andra kommuner? Utöver fallstudie så använder jag mig även av kvalitativ innehållsanalys för att kunna bearbeta de styrdokument samt intervjuer jag har utfört. LÄS MER

  3. 8. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 9. Den regionala halvskuggan : Om regional planering och territoriell sammanhållning i gränslandet mellan hårda och mjuka rum

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Felix Holmbom; [2023]
    Nyckelord :Regional planering; territoriell sammanhållning; territorialitet; samverkan; administrativ region; regional institutionalisering; regional identitet; mjuka rum; hårda rum; penumbrala rum; centrum; periferi; planeringsskalor.;

    Sammanfattning : I Sverige har den regionala planeringsnivån traditionellt sett varit svag till fördel för den kommunala. Sedan 1990-talet har mandaten för regional planering ökat inom såväl EU som i Sverige vilket indikerar att planeringen i allt större utsträckning regionaliseras. LÄS MER

  5. 10. CSR communication and the use of recycled synthetic fibres in the fashion industry: A content analysis study of two Swedish fashion brands

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Linn Löfling; [2023]
    Nyckelord :recycled synthetic fibres; fast fashion; slow fashion; CSR communication; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the largest contributors to environmental issues and has a significant part of plastic production due to the use of synthetic fibres. Much scientific research indicates that the fast fashion model is a significant part of using synthetic fibres; however, slow fashion brands are also using the fibres. LÄS MER