Sökning: "kvalitativ innehållsanalys instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden kvalitativ innehållsanalys instagram.

  1. 1. Delaktighet i fritidsaktiviteter för barn med cerebral pares

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Amanda Andersson; Stina Lago; [2024]
    Nyckelord :Delaktighet i aktivitet; fritidsaktivitet; barn med cerebral pares; föräldraperspektiv; aktivitetsvetenskap; arbetsterapi.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Delaktighet i organiserad fritidsaktivitet är en viktig aspekt av barns fritid då det bidrar till glädje, kompetens, identitet och god folkhälsa. Dock har barn med cerebral pares (CP) mindre möjlighet att vara delaktiga i organiserade fritidsaktiviteter än barn utan funktionsnedsättning. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors upplevelser av obstetriskt våld under förlossningen : En studie inspirerad av netnografisk metod

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Frida Woxberg; Mona Sabha; [2024]
    Nyckelord :Maternity care; midwives; obstetric violence; women experiences; Barnmorskor; förlossningsvård; kvinnors upplevelser; obstetriskt våld;

    Sammanfattning : Bakgrund: Obstetriskt våld inom förlossningsvården är ett dilemma både nationellt och internationellt som kan komma att påverka kvinnors syn på förlossningen negativt. Varje kvinna har självbestämmanderätt över sin kropp samt rätt till att vara delaktig i sin vård och få sina önskemål kring förlossningen i möjligaste mån uppfyllda. LÄS MER

  3. 3. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  4. 4. Influencers och skönhetsideal :   ’’Dom är ju snygga även om deras utseende är fejk’’  

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emilia Nordlund; Sjölén Simone; [2023]
    Nyckelord :Social media; Influencer; Cosmetic procedures; Beauty standards; Impact; Sociala medier; Influencer; Skönhetsingrepp; Skönhetsideal; Påverkan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och diskutera huruvida influencers påverkar människor när det kommer till skönhetsideal. Undersökningen syftar till att öka förståelsen för vilka faktorer som kan ligga bakom att personer överväger eller beslutar sig för att göra ett skönhetsingrepp. LÄS MER

  5. 5. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER