Sökning: "kvalitativ intervju inställning"

Visar resultat 6 - 10 av 139 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju inställning.

  1. 6. Kontakt och kontroll - ett tveeggat svärd - Polisers beskrivningar av relationsskapande och gränssättande arbete i utsatta områden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Tekla Hagen; Linnéa Rudén; [2023]
    Nyckelord :Face-work; symbolisk interaktionism; relationsskapande; gränssättande; polisiära förhållningssätt; utsatta områden; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats utgörs av en kvalitativ intervju studie, som med utgångspunkt i Polismyndighetens strategi för arbete i utsatta områden (Polismyndigheten, PM 2018:26) utforskar hur anställda inom Polismyndigheten beskriver och uppfattar samspelet mellan relationsskapande och gränssättande arbete i socioekonomiskt utsatta områden. Vidare syftar undersökningen till att analysera hur intervjuade poliser beskriver sin inställning till både intern och extern kritik och förväntningar rörande de respektive arbetssätten. LÄS MER

  2. 7. Förskolebarns behov av fysisk aktivitet och utevistelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Emma Wirblad; [2022]
    Nyckelord :Förskola; Fysisk aktivitet; Utevistelse; Rörelseglädje; Barn; Hälsa; Kognitiv utveckling; Proprioception; Vestibulära systemet; Inlärningsförmåga; Koncentrationsförmåga; Skolprestatione;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att söka kunskap om hur förskollärare arbetar för att tillgodose barns behov av fysisk aktivitet och utevistelse i förskolan. I dagens stillasittande samhälle blir förskolans uppdrag att främja barns rörelseglädje alltmer betydelsefullt. LÄS MER

  3. 8. Konsumenterna tolkar : En kvalitativ studie om hur konsumenterna ifrågasätter modeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Lindahl; Andreas Mattsson; Shayan Gholamreza; [2022]
    Nyckelord :Sustainability communication; sustainability webpages; consumer interpretation discursive analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhetssidor; konsumenttolkning diskursanalys.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modeföretag kommunicerar alltmer om hållbarhet. En kanal för denna typ av kommunikation har blivit deras webbsidor under fliken “hållbarhet”. Tidigare forskning visar att det finns svårigheter för konsumenterna att tolka innehållet som finns på sidorna, vilket leder till att konsumenterna tolkar innehållet fritt. LÄS MER

  4. 9. Kunskapsläget hos simtränare gällande axelskadors orsak och prevention : En kvalitativ intervjustudie om simtränares syn på prevention och rehabilitering vid axelskada

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Malin Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka simtränares erfarenheter, kunskaper och inställning till axelskador och dess prevention inom ungdomssimning. Frågeställningarna som använts är, vilken inställning till axelskador har simtränare och hur ser deras kunskap ut? Hur ser simtränarens roll ut i det preventiva arbetet mot axelskador? Vilka hinder upplever man som simtränare i det preventiva arbetet? Metod Studien är en kvalitativ intervjustudie där fem simtränare från samma förening med olika erfarenheter och utbildningar fick svara på frågor som ställdes från en intervjuguide. LÄS MER

  5. 10. NO, ett ämne som lätt tappas bort : En kvalitativ intervjustudie om lärares och rektorers syn på sina förutsättningar att bedriva en kvalitativ NO-undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Line Björnsvik; Caroline Örtengren; [2022]
    Nyckelord :Kollegiala samarbeten; NO-undervisning; Pedagogisk ämneskunskap; Systematiskt kvalitetsarbete; Reflektion;

    Sammanfattning : Syftet med aktuell studie är att belysa lärares och rektorers syn på sina förutsättningar att bedriva kvalitativ NO-undervisning med stöd av kollegiala samarbeten och skolans systematiska kvalitetsarbete. Metodval för studien är en kvalitativ ansats där det empiriska materialet utgjordes av semistrukturerade intervjuer med lärare och rektorer från tre olika skolor. LÄS MER