Sökning: "kvalitativ intervju kandidatuppsats"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju kandidatuppsats.
16. Att lita på andras blodgåva : Åsikter om att homosexuella män i praktiken nekas donera blod
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker vilka uppfattningar sjuksköterskor och homosexuella män har kring reglerna för blodgivning, med inriktning på att homosexuella män i praktiken inte får donera blod. Studien har genomförts med kvalitativ intervju som metod. LÄS MER
17. Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i business-to-business kontext på ett mikroföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2015-06-05 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Mälardalens högskola, Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST. Författare: Filip Lovemalm 930605, Kristoffer Von Post 930104 Titel: Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i ett business-to-business kontext på ett mikroföretag. LÄS MER
18. Med vänlig hälsa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa gymnasielärares syn på begreppet hälsa och hur de definierar hälsobegreppet inom ämnet idrott och hälsa. Vidare är syftet att undersöka på vilket sätt dessa lärare beskriver att de arbetar med hälsa i ämnet på gymnasiet utifrån kursplanen Idrott och hälsa 1. LÄS MER
19. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER
20. Välj rätt! : En studie om hur rekryterare tolkar och värderar kompetens och värderingar vid nyanställning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Eftersom människan är ett företags främsta resurs är det viktigt att redan vid rekryteringen få in rätt medarbetare i företaget. Kompe-tens och värderingar är två viktiga delar som ligger till grund för hur företag arbetar och fungerar. Vi ser att det kan uppstå problem om företag inte värderar dessa lika. LÄS MER