Sökning: "kvalitativ intervju växjö"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju växjö.

  1. 1. Språkets betydelse i teoretiska skrivuppgifter i ämnet idrott och hälsa : En textanalytisk studie om språklig färdighet och skriftproduktion i ämnet idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Olivia Gustafsson; Elin Karlsson; [2021]
    Nyckelord :idrott och hälsa; svenska; språkkunskaper; ämnesöverskridande; teoretisering; skriftproduktion.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om elevers språkliga kunskaper i svenska påverkar betyget på skriftliga inlämningsuppgifter i idrott och hälsa. En grundläggande motivering till val av syfte är teoretiseringen i ämnet idrott ochhälsa samt synen på ämnet som ett kunskapsämne som trädde i kraft i och med skiftet av läroplan till Lgy11. LÄS MER

  2. 2. Citylogistik : Problem och lösningar vid införande och drift av en lokal mikroterminal för Växjö centrum

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Petter Nilsson; Henrik Nordh; Robin Klasson; [2016]
    Nyckelord :citylogistik; lokala mikroterminaler; växjö; logistik; centrum;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Fråga 1: Hur ser den nuvarande citylogistiksituationen i Växjö ut och vilka aktörer är involverade? Fråga 2: Vilka problem som kan försvåra införande och drift av ett LMT-system i Växjö kan identifieras bland involverade aktörer?  Fråga 3: Hur kan de problem som försvårar införande och drift av ett LMT-system i Växjö hanteras? Syfte: Syftet med arbetet är att redogöra för de åtgärder som kan utföras för att underlätta införande och drift av ett LMT-system i Växjö. Metod: Studien genomfördes som en kvalitativ intervjustudie med deduktiv inriktning som genomsyrades av ett kritiskt realistiskt synsätt. LÄS MER

  3. 3. Sagan om informationsflödet av feedback från marknaden som inte nådde franchisegivaren : Studie om problem och möjligheter som finns inom klädbranschen när det gäller att säkerställa att informationsflöde gällande feedback från marknaden når franchisegivaren via franchisetagaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :John Thyr Alklid; [2014]
    Nyckelord :Franchise; Franchising; Franchisetagare; Franchisegivare; Informationsflöde; Franchiseorganisation; Feedback; Kundönskemål; Kundkrav;

    Sammanfattning : Informationsteknologin och ett alltmer multifunktionellt internet är en orsak till den så kallade ”informationsrevolutionen”. Ingenting i ett företag sker utan att det föregåtts av någon form av utväxling av information. Information är till för att underlätta för företaget att göra affärer. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av regler för bedömning av Energisparutmaningen

    M1-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Ida Karlsson; Malin Kelemit; [2012]
    Nyckelord :Energideklaration; koldioxidutsläpp; energiförbrukning; tävling; intervju; kvalitativ dataanalys; miljömål.;

    Sammanfattning : Människan påverkar klimatet på ett negativt sätt. Därför har EU satt upp vissa mål som har påverkat Sveriges och kommunernas miljöarbete. För att få tillbaka Växjö på kartan som Europas grönaste stad formades en idé inom föreningen GodaHus att starta en energisparutmaning för Växjös kommun och näringsliv. LÄS MER

  5. 5. NÄR MEDIABRUSET TAR ÖVER : Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Izla Seffo; Rebecca Einarsson; Lejla Kurtovic; [2011]
    Nyckelord :Guerrilla marketing; Generation Y; Target audience analysis; Attitudes; Brand: corporate identity and corporate image; Brand recognition; Gerillamarknadsföring; Generation Y; Målgruppsanalys; Attityder; Varumärke:företagsidentitet och företagsimage; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Titel: När mediabruset tar över- Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring Kurs: 2FE07E Examensarbete i företagsekonomi, Kandidatuppsats 15hp, VT2011 Författare: Rebecca Einarsson, Lejla Kurtovic och Izla Seffo Handledare: Martin Amsteus Examinator: Frederic Bill  Nyckelord: Gerillamarknadsföring, Generation Y, Målgruppsanalys, Attityder, Varumärke:företagsidentitet och företagsimage, Varumärkeskännedom. Syfte: Att skapa kunskap rörande hur en butik kan marknadsföra sig mot Generation Y med hjälp av gerillamarknadsföring. LÄS MER