Sökning: "kvalitativ kandidatuppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 490 uppsatser innehållade orden kvalitativ kandidatuppsats.

  1. 1. En Cirkulär IT-industri IT-bolags möjlighet att ställa om till en cirkulärekonomisk verksamhetsmodell Kandidatuppsats

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ek; Johan Ungerth; [2019-06-20]
    Nyckelord :Cirkulärekonomi; IT-industrin; Atea; Återvinning; Återanvändning och Implementering;

    Sammanfattning : Denna studie ser över IT-bolags möjlighet att ställa om till en cirkulärekonomisk verksamhetsmodell. Studiens syfte är att undersöka hur ett IT-bolag kan implementera cirkulärekonomi och hur processen för återvinning och återanvändning skapar ett hållbart, cirkulärt och slutet system inom IT-bolag. LÄS MER

  2. 2. ”Det är ju mördarhysteri just nu” - En kvalitativ studie om kvinnors intresse för true crime

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Veronica Härebo; [2019]
    Nyckelord :True crime; kvinnligt intresse; mental förberedelse; the informationgap theory; morbid nyfikenhen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Författare: Veronica Härebo Titel: ”Det är ju mördarhysteri just nu” – En kvalitativ studie om kvinnors intresse för true crime Kandidatuppsats: SOCK04, 15 hp Handledare: Mimmi Barmark Sociologiska institutionen, vårterminen 2019 Intresset för true crime tycks vara väldigt stort just nu. Det finns mängder av dokumentärer, podcasts och filmer som tillhör genren true crime. LÄS MER

  3. 3. Det gröna stödet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Linn Forsander; Saga Kjell; [2019]
    Nyckelord :startups; ekologisk hållbarhet; ekoentreprenör; stöd; resurser; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det gröna stödet - “det ska vara lätt att göra rätt”. En kvalitativ studie om betydelsen av stöd för att underlätta ekoentreprenörers utmaningar Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2019, 15 HP. LÄS MER

  4. 4. ”Lilla gumman” - En kvalitativ undersökning av kvinnliga polisers upplevelse av att arbeta i ett mansdominerat yrke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Josefine Lindborg; [2019]
    Nyckelord :Hegemonisk maskulinitet; kvinnliga poliser; mansdominerat yrke; Polismyndigheten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sedan kvinnor först fick antas till polisutbildningen på samma villkor som män har fler kvinnor blivit poliser i Sverige. Det har gått 62 år sedan dess men det råder än idag inte en jämn könsfördelning inom myndigheten. Endast 33% av alla svenska poliser var kvinnor i augusti 2018 (se bilaga 2). LÄS MER

  5. 5. #relationship : En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Hedda Liljegren; Madeleine Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Instagram; småföretagare; kundrelationer;

    Sammanfattning : Titel: #relationship - En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram Datum: 2019-05-20 Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi, 15 hp Författare: Hedda Liljegren och Madeleine Lindgren Handledare: Navid Ghannad Examinator: Svante Andersson Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Instagram, småföretagare, kundrelationer För småföretagare med begränsade resurser kan det, i takt med att digitaliseringen och sociala medier ökar, vara svårt att nå ut med den marknadsföring man önskar och det redan tuffa marknadsklimatet blir ännu tuffare. Den tidigare bristfälliga forskningen leder oss in på syftet “att undersöka och bidra med förståelse kring vilka aspekter som är viktiga för små företag, vars primära säljkanaler är fysiska butiker, för att kunna bygga relationer till befintliga och potentiella kunder via organiska inlägg på Instagram”. LÄS MER