Sökning: "kvalitativ kandidatuppsats"
Visar resultat 21 - 25 av 710 uppsatser innehållade orden kvalitativ kandidatuppsats.
21. "Frihet under ansvar"- funkar det lika bra hemma som på ett kontor? : Hybridarbetets påverkan på ledarskapet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftar till att undersöka hur ledares ledarskap förändrats då medarbetarna arbetar på ett hybridarbetssätt. Uppsatsen undersöker, genom en kvalitativ ansats, hur ledare under och efter Covid-19 har agerat i det nya hybrida arbetssättet och deras inställning till det. LÄS MER
22. Rekrytering i privat och offentlig sektor : - En kvalitativ studie som jämför rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Grankvist, Philip Hammer, Viktor Pizzoni Elfving, Benjamin (99/07/30) (01/03/14) (01/12/20) Titel: Rekrytering i privat och offentlig sektor -En kvalitativ studie som jämför rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun Handledare: Konstantin Lampou Nyckelord: Rekrytering, Rekryteringsprocess, Offentlig sektor, Privat sektor Frågeställningar: Vilka likheter och skillnader finns det i rekryteringsprocessen mellan offentlig och privat sektor, hur överensstämmer dessa med teoretiska modeller för rekrytering? Vad kan den offentliga och privata sektorn lära sig av varandra i respektive rekryteringsprocess? Syfte: Syftet med undersökningen är att få en djupare insyn i olika organisationers rekryteringsprocesser i den offentliga och privata sektorn. För att sedan se vilka skillnader och likheter som existerar mellan sektorerna samt vad de kan lära sig av varandra. LÄS MER
23. Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen VT 2023, 15 HP. Författare: Ida Stangfall & Moa Tornhed Handledare: Hervé Corvellec Studieobjekt: Individer med en mellanchefsposition. LÄS MER
24. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum: 2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29 Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi. Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring, Visuellt innehåll. LÄS MER
25. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER