Sökning: "kvalitativ mälardalens högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 2173 uppsatser innehållade orden kvalitativ mälardalens högskola.
1. Stressorer och copingstrategier hos sistaårsstudenter : Övergången från studier till arbete
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Övergången från studier till arbete kan upplevas som en stressande period i livet för universitetsstudenter. Studiens syfte är att undersöka de stressorer som sistaårsstudenter upplever inför övergången från akademiska studier till yrkesliv, samt vilka copingstrategier studenter använder för att hantera övergången. LÄS MER
2. Digitala verktygs hot och möjligheter mellan större och mindre bolag enligt revisorer : En kvalitativ studie som undersöker och jämför digitala verktygs påverkan på arbetet enligt revisorer
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidat Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: Daoud David Tomeh Soleiman Uney Matheus (00/06/01) (00/06/15) (00/11/11) Titel: Digitala verktygs hot och möjligheter i jämförelse mellan större och mindre bolag enligt revisorer - En kvalitativ studie som undersöker digitala verktygs påverkan enligt revisorer Handledare: Petterson, Ulla Nyckelord: Digitalisering, Revisor, AI, Human Resource Management, Hot, Möjligheter Forskningsfrågor: Hur påverkas revisionsyrket utifrån digitala verktygs hot och möjligheter i större och mindre bolag enligt revisorer?Hur har möjligheterna förändrat revisorns arbetsmetodik och hur har hoten förändrat revisorns kompetens samt välmående? Syfte: Syftet med studien är att identifiera hot och möjligheter som digitala verktyg tillför inom revisionsbranschen utifrån revisorns perspektiv på olika nivåer. Vidare ska studien poängtera hur möjligheterna förändrat revisorns arbetsmetodik och hur hoten förändrat revisorns kompetens samt välmående. LÄS MER
3. NFT: En väg till kundengagemang : En kvalitativ studie om hur NFT kan användas i lojalitetsprogram.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: [2022-06-01] Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola. Författare: Emely Solis (00/01/16) Pavel Kerim (95/03/29) Titel: NFT: En väg till kundengagemang Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Lojalitetsprogram, NFT, Förtroende, Emotionell anknytning, kundengagemang. LÄS MER
4. En Studie Om Förändringen Av Redovisningskonsultens Arbetsroll Till Följd Av Digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum:2022-06-02 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: AL Hano Faro, Sura George 920101 Alen Jajeno 971228 Mohammad Jamal 000910 Title:En studie om förändringen av redovisningskonsultens arbetsroll till följd av digitaliseringen Handledare:Ulla Pettersson Nyckelord: Redovisningskonsult, auktoriserad redovisningskonsult, kompetenskrav, digitalisering,profession, legitimitet, digitalisering inom redovisning Frågeställningar: • Vilken förändring har digitaliseringen medfört på redovisningskonsultens arbetssätt och arbetsuppgifter under de senaste 10-15 åren? Hur har redovisningskonsultens kompetenskrav förändrats under de senaste 10-15 åren med hänsyn till digitaliseringen? Syfte: Syftet är att undersöka vad digitaliseringen medfört för förändringar till redovisningskonsultens arbetsuppgifter, arbetssätt samt kompetenskraven under de senaste 10-15 åren. Metod: Under arbetet kommer en kvalitativ explanatorisk metod att tillämpas, vilket omfattar ett antal intervjuer med både auktoriserade såväl som icke auktoriserade redovisningskonsulter. LÄS MER
5. Enskilt arbete eller kooperativ undervisning? : En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation; Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att kritiskt analysera skillnaden, såsom det beskrivs av lärare, mellan kooperativ undervisning och undervisning där enskilt räknande undervisning utgör en större del av arbetet. Denna studie utförs ur en kvalitativ ansats där åtta lärare i årskurs 1-6 har intervjuats. LÄS MER