Sökning: "kvalitativ metod örebro universitet handelshögskolan"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod örebro universitet handelshögskolan.
1. Revisionsplikt : Harmonisering till EU:s maximivärde
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Bakgrund: År 2006 så initierade regeringen en utredning gällande slopandet av revisionsplikten i Sverige, som en del i att anpassa sig till EU:s direktiv. Regeländringen gick igenom år 2010 och små aktiebolag i Sverige fick möjligheten att välja bort revision. LÄS MER
2. Styrsystemets roll i balanseringen mellan kontroll och empowerment : En kartläggning av ett styrsystem och varför användningen leder till observerade effekter på personalen
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Problem discussion: That empowerment and autonomy can lead to desirable effects on employees is clear. Previous research has found correlations between empowerment and e.g. motivation, job satisfaction, productivity, loyalty and commitment. LÄS MER
3. Hur utformas redovisningspraxis? : En etnografisk studie från insidan
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att beskriva och förklara hur redovisningspraxis utformas från en föreslagen redovisningsstandard. Problem Hur utformas redovisningspraxis kring den föreslagna leasingstandarden ED/2013/6 inom Scaniakoncernen? Metodologi Denna studie är baserad på kvalitativ metod. LÄS MER
4. Servicestrategi inom ett företag i sportvarubranschen : Ur ett lednings-, personal- och kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Syfte Uppsatsen syftar att undersöka hur Stadiums servicestrategi är utformad med stöd från tidigare teorier kring servicemötet, samt hur den internt och interaktivt i mötet med kunden tillämpas. Syftet är även att undersöka om det finns ett gap mellan Stadiums levererade service och kundens upplevda service, samt om kunderna upplever servicestrategins faktorer som viktiga. LÄS MER
5. Generation Y:s föreställningar om chefer och ledare : En studie med utgångspunkt i de ekonomistuderande inom generation Y
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att beskriva och förstå generation Y:s föreställningar om chefer och ledare, med utgångspunkt i generationens ekonomistuderande. Problem Vilka föreställningar har dagens ekonomistudenter i Sverige om chef- och ledarskap? Metodologi Denna studie är baserad på kvalitativ metod. LÄS MER