Sökning: "kvalitativ metod b-uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod b-uppsats.
1. #SHEINHAUL – Klimathotets sämsta vän? : en analys av unga kvinnors konsumtionsvanor utifrån Instagram-hashtaggen #SHEINHAUL
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Scrollandet på medieplattformen Instagram är numera en vardaglig rutin för många unga kvinnor. Plattformen har kommit att bli en viktig plats för bland annat stora fast fashion-företag att marknadsföra sig på. LÄS MER
2. Kuna Yala – Effekter av lokal involvering inom destinationsutvecklingen : B-uppsats
L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This essay has examined how the local community is involved with the tourism development on the San Blas islands and how it effects the destinations development. The method of choice has been a qualitative interview with an operator that offers trips to the destination. LÄS MER
3. Twilight - en alternativ religion för det tjugoförsta århundradet
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: ”Twilight – en alternativ religion för det tjugoförsta århundrandet” – En text och receptionsanalys av Twiligth som populärkulturellt fenomen. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Instutitionen för Kommunikation och Medier, Lunds Universitet Kurs: MKVA21:4, B-uppsats, HT 2011 Författare: Mirja Danielson & Linn Olsson Handledare: Marja Åkerström Nyckelord: twilight, identitet, religion, tro, paranormal romance, vampyrer, populärkultur, övernaturliga fenomen. LÄS MER
4. Kärleksfulla fans
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsens titel: Kärleksfulla fans – en studie om filmserien the Twilight saga och identitetsskapande Institution: Lunds universitet, Enheten för Medie & Kommunikationsvetenskap Kurs: MKVA21, B-uppsats, HT 2011 Författare: Emily Waldén och Ellinora Zadik Handledare: Joanna Doona Nyckelord: Twilight, identitet, subkultur, genus, fan, fankultur, deltagandekultur Problem: Då Twilight har blivit till ett stort medialt fenomen med fans över hela världen blir det intressant att se till huruvida ett identitetsskapande formas utifrån Twilight, samt vad detta skapande av identitet skulle kunna komma att innebära. Syfte: Att se hur fans går till väga i sitt identitetsskapande kring fenomenet Twilight, samt hur de förhåller sig till fenomenets bild av genus och sexualitet. LÄS MER
5. Syns du inte finns du inte - En kvalitativ studie om hur identiteten kommer till uttryck genom klädkonsumtion
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Syns du inte finns du inte - en kvalitativ studie om hur identiteten kommer till uttryck genom klädkonsumtion Institution och ämne: Institutionen för kommunikation och medier, medie och kommunikationsvetenskap, Lunds Universitet, MKVA21:4 B- uppsats HT 2011 Författare: Erica Björnestrand och Lina Bårström Handledare: Marja Åkerström Innehåll: Vi lever i ett högutvecklat samhälle där vi ständigt påverkas av olika ideal och krav att leva upp till. Ett samhälle som med nya villkor för individens identitetsskapande. LÄS MER