Sökning: "kvalitativ metod fenomenologisk ansats fokusgrupper"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod fenomenologisk ansats fokusgrupper.
1. ”All lek är lärande om man reflekterar över det” : En kvalitativ studie om hur lek kan fungera som metod i den naturvetenskapliga undervisningen i årskurs 1-2.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Detta är en studie som undersöker hur lek kan fungera som metod under den naturvetenskapligaundervisningen för elever i årskurs 1-2. Studien är kvalitativ ochutgår från en fenomenologisk ansats där den enskilda individens syn på lek undersöks. LÄS MER
2. Må bra i skolan : Högstadieelevers föreställningar och förslag på förbättringar gällande hälsa i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för omvårdnad, hälsa och kulturSammanfattning : SYFTET: Syftet med denna uppsats är att undersöka högstadieelevers föreställningar om hälsa i skolan. Vi kommer att besvara följande frågeformuleringar: Hur upplever elever sin skolmiljö ur ett hälsoperspektiv? Vad är det som gör att eleverna mår bra i skolan/Vad upplever eleverna själva som viktiga hälsobestämmande faktorer? Hur ser nuläget ut och hur skulle ett önskat läge kunna se ut? METOD: I denna undersökning har vi använt oss utav kvalitativ intervjumetod med en fenomenologisk ansats. LÄS MER