Sökning: "kvalitativ och kvantitativ media"

Visar resultat 16 - 20 av 323 uppsatser innehållade orden kvalitativ och kvantitativ media.

  1. 16. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  2. 17. Scrolla för hållbarhet : En undersökning om Instagrams roll i klimatfrågan samt hur dess funktioner fungerar i informationsspridning kring klimatkrisen bland generation Z.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellen Hjerpe; Johanna Persson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Climate Crisis; Social Media; Engagement; Digital Activism; Generation Z; Sociala Medier; Instagram; Klimatkrisen; Engagemang; Digital aktivism; Generation Z;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker Instagrams roll i klimatfrågan och hur dess funktioner fungerar för att sprida information om klimatkrisen bland generation Z. Studien fokuserar på detta begränsade ämnesområde eftersom det är en av vår tids viktigaste frågor. LÄS MER

  3. 18. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  4. 19. Diskussioner om valfusk på Twitter inför riksdagsvalet 2022

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Noel Yrigoyen Navarro; Isak Melander; [2023]
    Nyckelord :Electoral fraud; Twitter; Parliamentary elections 2022; Valfusk; Twitter; Riksdagsvalet 2022;

    Sammanfattning : I Sverige förekommer diskussioner om valfusk på sociala medier. Vid valet 2018 låg Valmyndighetens hemsida nere efter en överbelastningsattack, och fyra år senare sprids fortfarande teorier om att Valmyndigheten själva stängt ner sin hemsida för att påverka valresultatet (SvD, 2022). LÄS MER

  5. 20. Twilight-tjejer och Sagan om ringen-töntar : En jämförande undersökning av medias porträttering av två fankulturer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Astrid Carling; Amanda Rönnell; [2023]
    Nyckelord :Twilight; Sagan om ringen; fans; fankultur; ungdomskultur; populärkultur; genus;

    Sammanfattning : Denna studie jämför hur fans och fankulturerna kring Twilight-filmerna respektive Sagan om ringen-filmerna skildrats i svensk media under de år filmerna var aktuella på bio och omskrevs som mest. Undersökningen består av en kvantitativ och en kvalitativ del. LÄS MER