Sökning: "kvalitativ ostrukturerad metod"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden kvalitativ ostrukturerad metod.
11. Överrapportering mellan personal på intensivvårdsavdelning- en litteraturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Introduktion: Patienter har rätt till en trygg och säker vård. Forskning visar att överrapportering är ett riskområde relaterat till patientsäkerhet inom hälso- och sjukvård. Intensivvårdspersonal vidareförmedlar patientinformation till andra personer i teamet. LÄS MER
12. En diskursanalys av förskollärares tal om stress
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktDen här uppsatsen är en diskursanalys om förskollärarnas tal om stress. Mitt syfte är att ta reda på vilka diskurser som skapas i förskollärarnas tal om stress och vilka diskursiva mönster man kan finna. Det jag vill lyfta fram är förskollärarnas bild om stress. LÄS MER
13. Sjuksköterskans upplevelser av hinder för äldre personers delaktighet inom slutenvård
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Medicinska fakultetenSammanfattning : Antalet äldre med komplex sjukdomsbild ökar i Sverige och de är en stor grupp som vårdas inom slutenvården. Vårdens resultat och följsamhet till vården ökar om patienterna känner sig delaktiga. Forskning visar dock att patienterna inte känner sig delaktiga. LÄS MER
14. "[...] om ingen var dum"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med studien har varit att belysa barns perspektiv på kamratkulturer samt inkluderande och exkluderande handlingar. Barn som ingår i en kamratkultur i förskolan blir både inkluderade och exkluderade. LÄS MER
15. "Hur orkar du?" - En diskursanalys kring psykisk ohälsa och sjukskrivning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta är en diskursanalys av några förskollärares berättelser av psykisk ohälsa, i såväl förskolans värld som i samhället. I uppsatsen undersöks diskursen om psykisk ohälsa och sjukskrivning som fenomen, samt diskursen kring stressade och sjukskrivna pedagoger. Dessa belyses utifrån ett socialt, samhälls- och tidsperspektiv. LÄS MER