Sökning: "kvalitativ ostrukturerad metod"

Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden kvalitativ ostrukturerad metod.

  1. 16. Bemötande : en observatıonsstudie om hur förskollärare och barnskötare bemöter barn med normbrytande beteende.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Habibe Dogan; Marie Martinnussen; [2017]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; olikheter; aktiviteter; samarbete; bemötande; normbrytande beteende; riktningsgivare.;

    Sammanfattning : Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi mött barn som behöver stöd för att klara vardagen, exempelvis barnet som inte sitter still, barnet som verkar oroligt eller barnet som inte kan språket. Syftet med undersökningen är att studera hur förskollärare och barnskötare bemöter barns olikheter i planerade aktiviteter. LÄS MER

  2. 17. Faktorer av betydelse för att sjuksköterskans överrapportering på en akutmottagning ska ske patientsäkert.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Eva Lena Bengtsson; Karolina Biondic Rosander; Bibbi Storn; [2017]
    Nyckelord :Communication; emergency department; handover; nurse; patient safety; Akutmottagning; kommunikation; patientsäkerhet; sjuksköterska; överrapportering;

    Sammanfattning : Akutmottagningens arbetsmiljö är stressfylld och dynamisk. Den genomströmmas av ett högt patientflöde, som kräver snabb medicinsk vård och omvårdnad. Den vanligaste informationsöverföringen mellan sjuksköterskor är överrapporteringen av patienter, där informationen används för den medicinska vården och omvårdnaden. LÄS MER

  3. 18. HUR LÄRANDET PÅVERKAS UNDER VERKSAMHETSFÖRLAGD UTBILDNING : En kvalitativ intervjustudie om sjuksköterskestudenters upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Carolina Borslöv; Emelie Persson; [2017]
    Nyckelord :Lärande; verksamhetsförlagd utbildning; upplevelser; intervjuer.;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att den framtida sjuksköterskan ska uppnå professionell kompetens är denverksamhetsförlagda utbildningen, VFU, en viktig del i utbildningen. Ett flertal faktorer påverkar studenters upplevelser under VFU:n vilka i förlängningen leder till olika nivåer av lärande. LÄS MER

  4. 19. Sinnesmarknadsföring : Konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Svensson; Helena Jirestål; Maria Lundin; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Sensory experience; Sensory interaction; Buying experience; Checkout area; Clothing stores.; Sinnesmarknadsföring; Sinnesupplevelse; Sinnenas samspel; Köpupplevelse; Kassaområde; Klädbutiker.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att förstå hur sinnesmarknadsföring påverkar konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde. Metod: Studien bygger på fyra fokusgrupper av ostrukturerad intervjuform. Den är av kvalitativ karaktär och har ett induktivt synsätt med inslag av det deduktiva synsättet. LÄS MER

  5. 20. Medberoende eller god omvårdnad : en kvalitativ intervjustudie med sjuksköterskor inom beroendevården med fokus på substansbrukssyndrom

    Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Susanna Örsell; [2016]
    Nyckelord :Good care; Substance use disorder; Co-dependency; Nurse; God omvårdnad; Substansbrukssyndrom; Medberoende; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: I bakgrunden beskrivs aspekter på sjuksköterskans yrkesroll samt omvårdnadsansvar inom både vården i allmänhet och beroendevården. Vidare beskrivs patientgruppen och dess problematik samt begreppet medberoende och hur det kan försvåra valet av omvårdnad. LÄS MER