Sökning: "kvalitativ samtalsanalys"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden kvalitativ samtalsanalys.
1. I DISTANSUTBILDNINGENS SPÅR : En undersökning för förståelse av distansutbildningens påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Denna studie undersöker elevers och lärares erfarenheter och åsikter kring distansundervisning i ämnet bild på gymnasiet. Beståndsdelarna, i form av teori och ramverk, belyser distansundervisning i ämnet bild från olika vinklar. LÄS MER
2. Lärande inom detaljhandel : En kvalitativ studie om hur företag inom detaljhandel jobbar för att vara en lärande organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Genom lärande kan organisationer få konkurrensfördelar och förbättrad prestation. Men för att få dessa fördelar krävs en bättre förståelse för hur lärandeprocessen fungerar i organisationer. Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur lärandeprocessen inom detaljhandel kan se ut. LÄS MER
3. Vikten av skrattets omedelbara sammanhang : En samtalsanalytisk studie av skrattfunktioner i podcastavsnitt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Podcasts har blivit större under det senaste decenniet och i takt med utvecklingen har det blivit alltmer intressant att studera. Att delta i en podcast innebär att du som talare möjligtvis reflekterar mer kring ditt medverkande eftersom åhörarskaran är stor. LÄS MER
4. ”Ingen miljö är språkligt främjande, om det inte finns vuxna eller andra barn” : - En kvalitativ studie om förskollärares arbete för att stödja barn med språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka förskollärares arbete för att stödja barn med språklig sårbarhet. Genom semi-strukturerade intervjuer med drag av tolkande hermeneutik har vi fått en inblick i hur åtta förskollärare på sju olika förskolor i Mellansverige upplever att de arbetar för att stödja barn med språklig sårbarhet. LÄS MER
5. All läsning börjar med ett val- en intervjustudie om bokval med elever i årskurs 6
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Vad, hur och varför elever gör ett visst bokval behandlas i den här studien. Syftet är att undersöka hur elever väljer skönlitterära böcker utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER