Sökning: "kvalitativ studie handelshögskolan i stockholm"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie handelshögskolan i stockholm.
1. Individer och deras partners upplevelser avdistansarbete under covid-19 pandemin ur ett work-lifebalance perspektiv : En kvalitativ studie om distansarbete och work-life balance under en pandemi
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : 1 februari år 2020 beslutade regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten att det nya coronaviruset klassas som en samhälls- och allmänfarlig sjukdom (Folkhälsomyndigheten 2020 s. 3). LÄS MER
2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER
3. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER
4. Vad händer om du kombinerar en rabattkod med en influencer? En kvalitativ studie om priskampanjer via influencers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Influencer marketing has rapidly grown over the last few years and is becoming the fastest-growing channel, where companies' budgets are skyrocketing within this area. A common form of influencer marketing is companies using influencers to communicate their promotional codes. LÄS MER
5. Följa John? En kvalitativ studie om ledarskap inom managementkonsultbranschen i Sverige
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis aims to investigate what factors young management consultants in Sweden consider to be important within leadership today. A qualitative study has been performed together with 15 young individuals who currently are pursuing their career in the management consulting industry. LÄS MER