Sökning: "kvalitativ studie om identitet på facebook"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie om identitet på facebook.
1. Ungas identitet på sociala medier : en kvalitativ studie om ungas identitetsskapande på sociala medier
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Ungas identitet på sociala medier av Sofie Gustafsson och Johan Holmedahl är ett arbete som författats inom ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I och med teknologins utveckling och framkomsten av sociala medieplattformar som Facebook, Instagram och Twitter så har möjligheterna för hur man uttrycker sig och presenterar sig för andra ändrats. LÄS MER
2. Socialisering bland ungdomar på Facebook : En kvalitativ intervjustudie om identitet och socialiseringen bland ungdomar på Facebook
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : This study has analyzed how the youth in Sweden between the ages of 16-20 socialize and describe themselves on social media as compared to the reality, and more specifically on Facebook as a social media platform. The purpose is to examine the construction of the identity that is built online by these young people as compared to the one shown in reality. LÄS MER
3. “Klart man påverkas. Lyssna inte på dem hära som säger, jag påverkas inte av sånt.” : En kvalitativ studie om tjejers identitetsskapande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : The purpose of this study is to contribute with a greater understanding of how the participants of this study experience that the girl group, which they are a part of, on Facebook influence their self-identity. ● What does it mean for the informants to be a part of their respective girl groups onFacebook? ● What impact has the informant’s membership had on their offline identities? The study analyses six semi structured interviews. LÄS MER
4. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER
5. Vill jag verkligen publicera min frukost på Facebook? En kvalitativ studie om privatpersoners strategier på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier används i stor utsträckning var dag men frågan är vilka tankar och strategier som ligger bakom användandet av de två digitala kanalerna Facebook och Instagram. Genom en kvalitativ metod undersöks bakomliggande strategier till hur privatpersoner agerar på sina sociala medier. LÄS MER