Sökning: "kvalitativ studie statsvetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie statsvetenskap.

  1. 1. När klassrummet försvinner : En kvalitativ studie om hur distans- och fjärrundervisning påverkar lärarens professionella ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Anna Sandberg; [2021]
    Nyckelord :leadership; distance learning; professionalization; teacher perspective; student perspective; mapping; influence; effects; high school; ledarskap; distansundervisning; fjärrundervisning; professionalisering; lärarperspektiv; elevperspektiv; kartläggning; påverkan; effekter; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : This study means to examine and map out teachers' professional leadership and how distance learning has affected the quality of that leadership in the situation of having the physical classroom removed and new practical and social conditions to rule the everyday school life, caused by the global Covid-19 pandemic. To get a more nuanced insight in the different kinds of classrooms, teachings and the leadership that surrounds them I have studied both the teachers and students perspectives on the situation to compare them. LÄS MER

  2. 2. Vad är fostransuppdraget egentligen? : En kvalitativ studie om lärares syn på och implementering av fostransuppdraget och värdegrundsfrågor i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Lisa Henningsson; [2021]
    Nyckelord :Fostransuppdrag; värdegrundsfrågor; demokrati; Street-level bureaucrats; samhällskunskap och matematik;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate how teachers work methodically in subjects such as social studies and mathematics in high school, with the educational task of educating students to become good democratic citizens. According to the National Agency for Education's curriculum, the educational task of educating students to become adequate democratic citizens should permeate all subjects in school. LÄS MER

  3. 3. Förändringar i folkopinionen? : En kvalitativ studie om hur Socialdemokraterna och Moderaterna representerar folkopinionen utifrån vänster-högerskalan och GAL-TAN.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Josefin Berggren; [2021]
    Nyckelord :GAL-TAN; vänster-höger; skiljelinje; representation; Socialdemokraterna; Moderaterna;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate to which extent two Swedish political parties, founded in the early 1900s, represents changes in public opinion. The question of issue to be answered is to which extent the Social Democrats and the Moderates represents their former voters´ opinions. LÄS MER

  4. 4. Sveriges krigsmateriel och vapenexport till Arabemiraten och Saudiarabein : En kvalitativ studie om krigsmateriel och vapenexport utifrån liberalistiska och realistiska synsätt 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Kasim Sultani; [2021]
    Nyckelord :Sweden; Arms and ammunition exports; United Arab Emirates; Saudi Arabia; International relations; Yemen; International politics.;

    Sammanfattning : Weapons can be good for their own safety at the same time, weapons can be a way to make money, by selling weapons. On the other hand, weapons can be a way to oppress people and protect their interests. The arms trade has been an important part of the Swedish economy. LÄS MER

  5. 5. Den objektiva eller personliga läraren? : En kvalitativ studie om lärares objektiva roll och identitet i samhällskunskapsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Sandra Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Teachers; teaching; objectivity; professionalism; role; identity; ideal; expectations; approaches; strategies; effects; social sciences; Lärare; undervisning; objektivitet; professionalism; roll; identitet; ideal; förväntningar; förhållningssätt; strategier; effekter; samhällskunskap;

    Sammanfattning : This is a qualitative study that aims to investigate objectivity as an ideal and the expectations laid on teachers to behave and teach objectively. Through interviews with social science teachers the study uncovers experiences regarding expectations of objectivity. LÄS MER