Sökning: "kvalitativ textanalys medie"

Visar resultat 1 - 5 av 218 uppsatser innehållade orden kvalitativ textanalys medie.

  1. 1. När influencers blir boxare : en kvalitativ textanalys av hur influencerna KSI och Logan Paul framställer sig själva som boxare

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Erik Axelsson; Alex Sjöholm; [2024]
    Nyckelord :Cultural Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. “Om du väljer att leva efter kvinnors värden, får du betala vad det kostar.” : narrativ om självförverkligande inom svenska MGTOW

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Robin Baggieri; [2024]
    Nyckelord :MGTOW; Flashback Forum; misogyni; internetrörelser; narrativ; manosfären.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska hur de som tillskriver sig till MGTOW:s filosofi på Flashback Forum formar de narrativ som motiverar dem att åtminstone i sinnet överge kvinnor. Det är ett försök att förstå de psykologiska aspekterna samt filosofins natur som sprungen ur internet ligger i centrum. LÄS MER

  3. 3. Hjältarna i kvartsfinalen mot kritiserade bronsmedaljörer : En kvalitativ textanalys om gestaltningar av herr- och damlandslaget i fotboll vid vinst och förlust under VM

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Träff Jonsson; Zain Serop; [2024]
    Nyckelord :Embodiment; representation; framing; gender; gender roles. agenda-setting theory.; Gestaltning; representation; inramning; genus; könsroller; dagordningsteorin.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur Sveriges herr- och damlandslag i fotboll representerades i media under VM 2018 och VM 2023. Syftet med studien var att bidra med ökad förståelse och kunskap om hur mediegestaltningen ser ut och hur gestaltningsmönster kan variera beroende på kön och prestation. LÄS MER

  4. 4. Upphovspersonen är död, länge leve fansen : Tumblr-fenomenet Goncharov, en film för bra för att existera

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Diana Kasatkina; Elisabet Åberg; [2024]
    Nyckelord :Tumblr; fankultur; Goncharov; hyperrealitet; social responsivitet; kreativa fans; konvergenskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen: ‘Upphovspersonen är död, länge leve fansen: Tumblr-fenomenet Goncharov, en film för bra för att existera’ är skriven av Diana Kasatkina och Elisabet Åberg för kandidatkursen i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. I denna fallstudie utforskar vi det virala fenomenet Goncharov, dvs. LÄS MER

  5. 5. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER