Sökning: "kvalitativ textanalys pressmeddelanden"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kvalitativ textanalys pressmeddelanden.
1. Natural Language Processing techniques for feedback on text improvement : A qualitative study on press releases
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Press releases play a key role in today’s news production by being public statements of newsworthy content that function as a pre-formulation of news. Press releases originate from a wide range of actors, and a common goal is for them to reach a high societal impact. LÄS MER
2. Pilotstrejken : En kvalitativ textanalys av SAS kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Denna studie är en kvalitativ textanalys av SAS kriskommunikation under pilotstrejken 2019. Materialet för studien är fyra pressmeddelanden som SAS publicerar på sin hemsida angående pilotstrejken. LÄS MER
3. Ett kommunikativt dubbelspel: en kvalitativ studie om motstridiga värden i en kontroversiell bransch
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aimed to increase the knowledge of how conflicting values within an organization are expressed in the external communication with the help of a text analysis. The study focused on two main communication channels: press releases and commercials that were analyzed with a rhetorical analysis of text and speech and a rhetorical analysis of visual messages. LÄS MER
4. Rykteskapital; fördelaktigt när det spårar ur : En kvalitativ textanalys av SJ:s pressmeddelanden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Kommunikation för Offentliga Organisationer : Svenska polisens förtroende och legitimitet
Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan/Statsvetenskapliga avdelningenSammanfattning : Detta är en fallstudie om svenska polisens kommunikation under och efter reformen som implementerades 1 januari 2015. Området som avhandlas är legitimitet och förtroende i relation till kommunikationsprocesser för organisationer inom den offentliga sektorn. LÄS MER