Sökning: "kvalitativ trovärdighet"

Visar resultat 1 - 5 av 434 uppsatser innehållade orden kvalitativ trovärdighet.

  1. 1. Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen : En kvalitativ studie av svenska statliga företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Ivarsson; Sofie Skalberg; [2024]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimacy theory; Institutional theory; Stakeholder theory; Swedish state-owned companies; Hållbarhetsredovisning; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimitetsteorin; Institutionell teori; Intressentteorin; Svenska statliga bolag;

    Sammanfattning : Titel: Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Sofia Ivarsson och Sofie Skalberg. Handledare: Jean Claude Mutiganda. LÄS MER

  2. 2. Att bedöma sexualitet - En kvalitativ studie baserad på nio beslut av Migrationsverket i HBT asylärenden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Tova Lyckman; Frida Isberg; [2024]
    Nyckelord :asylum; lgbtqi ; sexuality; credibility asyl; hbtqi ; sexualitet; trovärdighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : In many parts of the world, people within the lgbtqi+ community are forced to leave their countries and flee to a new one. This is a consequence of legislation and societal norms that criminalize and expose the group to threats and violence. LÄS MER

  3. 3. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  4. 4. Barn blir inte trodda på, eller är det verkligen så? : En kvalitativ studie om hur flickors röster blir trodda på i tingsrätten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emma Lagervall; Francy Ekman; [2024]
    Nyckelord :Social work; Childrens voices and credibility; District courts judgments; Court cases; Socialt arbete; Barns röster och trovärdighet; Tingsrättens bedömning; Rättsfall;

    Sammanfattning : Every year, children are subjected to sexual and/or physical abuse or rape, by relatives and/or strangers. We know that it happens in society but due to a large number of unreported cases nobody knows the exact number. Once the children report sexual crimes, professionals argue about the child's credibility. LÄS MER

  5. 5. Fritidshemmets lokaler, begränsningar eller möjligheter?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Claudia Navarro; Tatjana Maricic; [2023-12-07]
    Nyckelord :Fritidshem; fysiska inomhusmiljön lokaler; undervisning; ändamålsenlig;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån fritidshemmets personals perspektiv undersöka hur den fysiska inomhusmiljön påverkar pedagogens möjligheter att bedriva en verksamhet. Genom vår studie hoppas vi bidra med nya och mer fördjupade kunskaper om hur lärare i fritidshemmen talar om lokalens möjligheter och begränsningar. LÄS MER