Sökning: "kvalitativ undersökning lustfyllt"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden kvalitativ undersökning lustfyllt.
1. Bildämnet på gymnasiesärskolan : Lärares erfarenheter och uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på lärares erfarenheter och uppfattningarom bildämnets plats och betydelse inom gymnasiesärskolans undervisning. Studienämnar belysa bildämnets relevans inom, såväl som utanför, själva bildundervisningen. LÄS MER
2. Musicerande i fritidshem, att skapa ett engagemang
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Musik är ett ämne som vanligtvis brukar utövas under skoldagen av en legitimerad lärare som har musik som inriktning. Musikämnet ingår även i betygssystemet vilket det inte gör på fritidshemmet. LÄS MER
3. Modersmålselevers Skrivande På Modersmålet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Studien handlar om modersmålselevers skrivande ur ett elevperspektiv. Syftet med detta examensarbete är att få ökad kunskap om modersmålselevers skrivande genom att undersöka de specifika svårigheter som eleverna kan möta när de skriver på modersmålet. LÄS MER
4. "Det är en balansgång som ibland kan vara svår" : En kvalitativ undersökning om förskollärares syn på fri lek och undervisningsbegreppet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare ser på sammanflätningen mellan den fria leken och undervisning i förskolan samt hur de beskriver att de själva sammanflätar fri lek och undervisning i praktiken. Studiens teoretiska ramverk utgörs av den utvecklingspedagogiska teorin då den tar upp hur lek och undervisning sammanflätas utifrån barns intresse samt en vetenskaplig ansats i metoden som är socialkonstruktionism genom self-report. LÄS MER
5. Språkutveckling hos barn : En kvalitativ studie om förskollärares arbete medspråkfrämjande arbetssätt och miljöns betydelse förbarns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med det här examensarbetet var att undersöka förskollärares arbetssätt och miljönsbetydelse för att stimulera barns språkutveckling i förskolan. Vi valde en kvalitativ metod ivår undersökning där vi intervjuade åtta olika förskollärare för att kunna besvara vårt syfte och frågeställningar. LÄS MER