Sökning: "kvalitativa enkäter"

Visar resultat 1 - 5 av 362 uppsatser innehållade orden kvalitativa enkäter.

  1. 1. Rörelsens effekt på inlärning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Jeanette Lilja; Petra Ellioth; [2020-07-16]
    Nyckelord :Rörelse; Lärande;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att bidra med kunskap om lärarnas uppfattningar och tankar kring rörelseaktiviteter och vilka effekter, om några, de har på elevers inlärning. Vi valde att använda oss av enkäter för att samla lärares uppfattningar och tankar. Vi fick svar från 19 lärare inom olika skolverksamheter. LÄS MER

  2. 2. Investigating the perception of distance examinations methods : Evaluation of distance examination methods and an analysis of the financial perspectives based on quantitative data

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Pilz Sonnby; Sara Samie; Pauline Knutsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the recent distance examinations at KTH were perceived by its users. The prevailing circumstances in the world as a result of COVID-19 have urgently created a need for both teaching and examination at a distance. LÄS MER

  3. 3. Lässtrategier i matematikundervisningen : En studie om lärares arbete med matematiska textuppgifter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Alexandra Widen; [2020]
    Nyckelord :Mathematics; Text task; Reading comprehension; Reading strategies; Reciprocal teach-ing; Transactional strategies instruction; Concept-oriented reading instruction.; Matematik; Textuppgifter; Läsförståelse; Lässtrategier; Reciprok undervisning; Trans-aktionell strategiundervisning; Begreppsorienterad undervisning;

    Sammanfattning : Text information is frequently found in mathematics education. For students to gain an understanding of how to handle the text tasks, a competent teacher is required to provide the students with different kinds of tools to read mathematical text problems. LÄS MER

  4. 4. Rörelse i grundskolan : En kvalitativ observationsstudie om två grundskolors hälsofrämjande arbete i Stockholms län

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Elin Bråkenhielm; Sabina Ingesson; [2020]
    Nyckelord :Hälsofrämjande arbete; grundskolan; hälsoarbete; hälsopedagog;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens syfte var att undersöka hur grundskolan inkluderar fysisk aktivitet under skoldagen samt jämföra hur det hälsofrämjande arbetet ser ut på en grundskola med anställd hälsopedagog jämfört med en grundskola utan anställd hälsopedagog. Tre frågeställningar formulerades; Hur inkluderas fysisk aktivitet under skoldagen för elever i årskurs 1 på de utvalda grundskolorna? Hur skiljer sig det hälsofrämjande arbetet på en skola med anställd hälsopedagog jämfört med en skola utan anställd hälsopedagog? Hur är hälsopedagogen inkopplad i det hälsofrämjande arbetet? Metod: Studiens material samlades in genom observationer, kvalitativa enkäter och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. "KL är ingen quick fix" : En studie om kooperativt lärande och berättande text

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emelie Lindqvist; Rose-Marie Hübinette; [2020]
    Nyckelord :Grundprinciper i kooperativt lärande; interaktion; läsförståelsestrategier; KL; kooperativt lärande; skrivstrategier; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få kunskaper om hur lärare arbetar med berättande text utifrån kooperativt lärande. I studien undersöks vilka likheter och/eller skill-nader som går att se be-roende på om lärare är utbildade inom kooperativt lärande eller om de bara är mer inspirerade av det kooperativa arbetssättet. LÄS MER