Sökning: "kvalitativa enkäter"

Visar resultat 1 - 5 av 341 uppsatser innehållade orden kvalitativa enkäter.

  1. 1. Yrkesverksamma psykologers tankar och upplevelser kring att arbeta med partnervåldsutsatta

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johanna Schuhmeier; Kajsa Ulfsdotter; [2020]
    Nyckelord :partnervåld; psykologer; posttraumatisk stress; psykisk ohälsa; intervjuer; kvalitativa enkäter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Partnervåld är ett av Sveriges stora folkhälsoproblem då det drabbar var femte svensk någon gång i livet, och beräknas kosta samhället minst 13 miljarder kronor per år. Hälso- och sjukvården bär ett stort ansvar i att upptäcka och hjälpa våldsutsatta, där psykologer kan ses ha ett särskilt ansvar för behandling av psykisk ohälsa i denna patientgrupp. LÄS MER

  2. 2. Samordnad varudistribution : En fallstudie på förbrukningsmaterial till vården i Region Östergötland

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling; Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Tova Robertsson; David Sjögren; [2019]
    Nyckelord :Samordnad varudistribution; coordinated freight distribution; Region Östergötland;

    Sammanfattning : Region Östergötland are responsible for deliveries of consumable goods to hospitals, health centres, public dental clinics and other customers in Östergötland county. Today, this is done through two different material flows. These are the inner and the outer material flows. LÄS MER

  3. 3. ”Det ska vara pedagogiskt” - En studie om populärkultur i relation till förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Josefin Johansson; Michaela Frid; [2019]
    Nyckelord :Barnperspektiv; ; Lek; Barns perspektiv; Populärkultur; Samspel;

    Sammanfattning : Vårt mål med denna undersökning och vårt arbete är att analysera på vilka sätt pedagoger tolkar att barn använder sig av sina erfarenheter från populärkultur i förskolans kontext samt hur pedagogerna förhåller sig och arbetar utifrån detta. Vi började studien utifrån en kvantitativ metod där vi delade tre enkäter som visade på att populärkultur tydligt genomsyras hos barnen i förskolan på varierande sätt. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetssäkring av konsulttjänst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Anna Nordelind; [2019]
    Nyckelord :base decisions on facts; cornerstone model; customer requirements; customer satisfac-tion; customer follow-up; processes; quality; basera beslut på fakta; hörnstensmodellen; kundkrav; kundnöjdhet; kunduppföljning; kvalité; processer;

    Sammanfattning : Undersökaren har studerat hur företag X skulle kunna förmå sina kunder att bli tydligare i sin kravställan och i förlängningen kvalitetssäkra sina konsulttjänster. Syftet med studien har varit att undersöka hur företag X kan skapa en röd tråd där kundernas krav och förväntningar identifieras, infrias och följs upp. LÄS MER

  5. 5. Moving from customer feedback to organizational learning : A case study of a Swedish DSO

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexander Skogsberg; Marja Wedberg; [2019]
    Nyckelord :customer feedback; customer-orientation; knowledge transfer; regulated monopoly; kundfeedback; kundorientering; kunskapsöverföring; reglerat monopol;

    Sammanfattning : Customer-orientation is a strategy that has been adopted by many organizations. This strategy refers to the ability to assess the customer's perception of the service quality, for instance through customer feedback. Customer feedback can be acquired through surveys or given to the frontline employees. LÄS MER