Sökning: "kvalitet försäkringskassan"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kvalitet försäkringskassan.

  1. 1. Lean på stadskansliet i Borås

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Ivan Doski; [2016-03-23]
    Nyckelord :Lean Six sigma ; Översättning översättningsmodellen ; Implementering; Ständiga förbättringar; Processynsätt; Systemtänk; Borås stadskansli;

    Sammanfattning : Detta avsnitt syftar till att ge en sammandragen introduktionen till studien samt en presentation av kapitlen tidigare forskning och analys. Avsnittets huvudsyfte är till för att föreläsaren med en helhetsbild över studien som i kommande kapitel presenteras ingående. LÄS MER

  2. 2. Myndigheter och individer : Tre brukarorienterade myndigheters kommunikation, samverkan och myndighetsutövning

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Katrin Wennerström; [2013]
    Nyckelord :Arbetsförmedlingen; brukare; funktionshinder; Försäkringskassa; implementering; kommunikation; LSS; samverkan; myndighetsutövning; Socialtjänst;

    Sammanfattning : Bakgrunden till uppsatsen är brukares upplevelse av myndighetskontakter och om det är förutsägbarheten eller flexibiliteten som är viktigast i beslutsfattandet för att få adekvat hjälp när man har ett funktionshinder. Vi har någon gång kommit i kontakt med myndigheter, kanske genom uttag av föräldraförsäkringen eller genom skolan, men det finns individer som har många olika möten med myndigheter och där kvaliteten i mötet kan vara avgörande för deras livskvalitet. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetsförbättring av informaionsflödet : en studie på Försäkringskassans enhet sjuk- och aktivitetsersättning utland

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Hammerin; Linda Hedman; [2010]
    Nyckelord :Förbättringsarbete; Försäkringskassan; Förändringsledarskap; Informationsflöde; ISO 27000; Kundnytta; Kvalitet;

    Sammanfattning : Försäkringskassans enhet sjuk- och aktivitetsersättning utland saknar ett systematiskt arbetssätt för sortering och arkivering av information vilket krävs för skapa återsökbarhet. Likaså hindras arbetet med ständiga förbättringar av att ingen återkoppling inkommer från kunderna, därav kan kundnöjdhet inte mätas och inga förbättringar ske. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetsfaktorer i en intern tjänsteprocess : Undersökning av en intern process inom Skatteverket

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Fredrik Magnusson; Daniel Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Företagsekonomi; tjänstekvalitet; interna tjänsteprocesser; kvalitetsfaktorer; SERVQUAL; Skatteverket; servicekontor; NPM;

    Sammanfattning : Inom offentlig sektor pågår introduktionen av New Public Management (NPM), vilket innebär att teorier kring ledning och styrning av företag utvecklade för den privata sektorn  börjar användas inom offentliga verksamheter.   Under de närmaste åren kommer Skatteverket tillsammans med försäkringskassan och arbetsförmedlingen skapa gemensamma servicekontor på 82 orter i landet. LÄS MER

  5. 5. Marknaden för hörselskadade : En empirisk studie på uppdrag av Iris Hadar AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Åfeldt; Christian Hellsten; [2007]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; hörselskada; rehabilitering; arbetsmiljö och sjukskrivning;

    Sammanfattning : Idag uppskattas antalet hörselskadade i Sverige uppgå till över en miljon människor, vilket gör hörselskada till ett av våra vanligaste hälsoproblem. Gruppen hörselskadade har vuxit med cirka fyra procent sedan 1985 och det finns inget som tyder på att trenden kommer att vända. LÄS MER