Sökning: "kvalitet under servicemötet"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kvalitet under servicemötet.
1. Thank you for dining with us! En fallstudie av mystery dining på O`Learys
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Thank you for dining with us! En fallstudier av mystery dining på O`Learys Författare: Maria Andersson, Cecilia Karlemark och Maria Löhr Handledare: Jörgen Eksell och Veronica Åberg Nyckelord: Kvalitet, servicekvalitet, kvalitetsarbete, O´Learys, mystery dining, mystery shopping, utbildning. Problem: Kvalitet i ett serviceföretag går endast att mäta i vissa avseenden. LÄS MER
2. Företagskultur - handling säger mer än tusen ord
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Spa - En studie om kundupplevd kvalitet och etablerandet av en branschstandard
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Spa-branschen har genomgått en kraftig expansion under de senaste 10 åren. Ordet ”spa” går inte att ta patent på och följden har blivit att ordet används lite hur som helst och i alla möjliga sammanhang och kontexter. LÄS MER
4. Att göra det bästa av en god image - en analys av och åtgärder för servicemötet på IKEA Helsingborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : IKEA har under hela sin verksamhetstid befunnit sig i den strategiska position som benämnes hybrid, men har på senare tid tack vare ett förbättrat produktsortiment förflyttat sig närmare en differentieringsposition. Det har i sin tur medfört en höjd image som gjort att kunderna nu kräver mer service av IKEA Helsingborgs personal, en begäran som inte tillgodoses. LÄS MER
5. Servicemötet i huvudrollen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att, med två teoretiska ansatser som verktyg, analysera och illustrera servicemötet för att ge en fördjupad bild och en bättre förståelse för servicemötet som fenomen. Frågeställningar: - Vilka faktorer påverkar servicemötets kvalitetsaspekter för serveringspersonal och restauranggäst? - Hur kan ett dramaturgiskt perspektiv tänkas förtydliga bilden och underlätta förståelsen för restaurangens servicemöten? - Hur definieras ett positivt servicemöte och hur kan dessa uppfattningar tolkas? - På vilket sätt kan det statiska och individfokuserade perspektivet kompletteras med det dynamiska och processuella för att ge en tydligare bild och en djupare förståelse för servicemötet? Metod: Vi har använt oss av en abduktiv ansats där kvalitativa djupintervjuer ligger till grund för vårt resonemang i uppsatsen. LÄS MER