Sökning: "kvalitetsattribut"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet kvalitetsattribut.

  1. 1. Formulation development, rheological characterization, and cosmetic evaluation of gel-creams

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Carl Pontén; [2024]
    Nyckelord :Rheology; Texture analysis; Viscometry; Semisolids; Design of Experiments; Critical Process Parameters; Critical Quality Atttibutes; Pharmaceutical Technology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Oil in water (o/w) emulsions are thermodynamically unstable systems composed of small oil droplets dispersed in a continuous aqueous phase. This means that given enough time, the two phases will separate. Pharmaceutical emulsions are used as a method of administering the Active Pharmaceutical Ingredient (API) for topical applications. LÄS MER

  2. 2. The use of hyperspectral sensors for quality assessment : A quantitative study of moisture content in indoor vertical farming

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Arezo Ahaddi; Zeineb Al-Husseini; [2023]
    Nyckelord :Hyperspectral Imaging; lettuce; moisture content; NIR; near-infrared spectroscopy; shelf life; quality assessment; vertical farming; MicroNIR;

    Sammanfattning : Purpose: This research will study how hyperspectral sensoring can assess the moisture content of lettuce by monitoring its growth in indoor vertical farming. Research questions: “What accuracy can be achieved when using hyperspectral sensoring for assessing the moisture content of lettuce leaves grown in vertical farming?” “How can vertical farming contribute to sustainability in conjunction with integration of NIR spectroscopy?” Methodology: This study is an experimental study with a deductive approach in which experiments have been performed using the hyperspectral technologies singlespot sensor and the hyperspectral camera Specim FX17 to collect spectral data. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsrapportering i Ryssland och Sverige : En komparativ studie av kvalitativa skillnader inom energibranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alexandros Arfanidis; Nikolai Derek Smith; [2021]
    Nyckelord :Quality; Quality attributes; Quality measurement; Sustainability reporting; CSR; GRI; Sustainability; stakeholder theory and legitimacy theory; BRIC-Countries.; Kvalitet; Kvalitetsattribut; Kvalitetsmätning Hållbarhetsrapportering; CSR; GRI; Hållbarhet; intressentteori och legitimitetsteori; BRIC-länder;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt skillnader mellan Ryssland och Sverige i relation till kvaliteten avhållbarhetsrapporter inom energibranschen. Studien bygger på en komparativ tvärkulturelldesign där flera fall med ett antal observationer jämförs mellan varandra och använder sig aven flermetodsforskning. LÄS MER

  4. 4. A Heuristic Approach based on Prioritized Quality Attributes for the Evolutionary Architecting of Automotive Embedded Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Harikrishnan Radhakrishnan; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Over the years, vehicles have become very complex systems involving multiple domains of engineering. This is mainly due to the advent of electronics and its use in the automotive industry. Electronically controlled systems offer much more flexibility and reliability compared to conventional mechanical systems. LÄS MER

  5. 5. Skillnaden mellan open source och closed source chatbottar : En undersökning av två chatbotsplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Christoffer Ramsten; Ahmet Jallow; [2019]
    Nyckelord :Chatbottar; Open source vs Closed source; SAAM; Mjukvaruuarkitektur; Utvärderingsmetoder; Modifierbarhet;

    Sammanfattning : Syfte –Svenska myndigheter, framförallt Domstolsverket, är intresserade av att implementera en chatbot för att kunna informera allmänheten om sina tjänster samt även besvara frågor på ett lättare sätt. Studier inom kundtjänst har tidigare visat tecken på att förbättra kundupplevelsen med hjälp av den härtekniken. LÄS MER