Sökning: "kvalitetsdimensioner"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet kvalitetsdimensioner.

  1. 1. Fastighetsförvaltning : -En studie om hur fastighetsbolag väljer att organisera sintekniska förvaltning in-house eller genom outsourcing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Olivia Fagrell; Ludwig Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsförvaltning; teknisk förvaltning; outsourcing; in-house;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på att skapa större förståelse kring hur fastighetsföretag organiserar sintekniska förvaltning och hur de använder externa leverantörer för att tillhandahålla olikatjänster istället för att hålla dem in-house. Vi undersöker även hur urvalsprocessen ser ut vidval av extern leverantör och hur tjänstekvalitet upprätthålls mot kunder, när arbetet ligger iextern aktörs händer. LÄS MER

  2. 2. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER

  3. 3. Besökares upplevelse från ett digitalt evenemang : utifrån emotionellt- och funktionellt värde.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ardner; Amanda Blomqvist; Lovisa Falberg; [2021]
    Nyckelord :The experience room; emotional value; functional value; quality dimensions; Upplevelserummet; emotionellt värde; funktionellt värde; kvalitetsdimensioner;

    Sammanfattning : Covid-19 förändrade evenemangsbranschen och arrangörer fick ställa om och utveckladigitala evenemang. Den stora konkurrensen mellan evenemang och faktumet att evenemangsbranschen inte är tillräckligt digitalt mogen har bidragit till att forskning kring utformningen av digitala evenemang har blivit än mer väsentlig. LÄS MER

  4. 4. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Martin Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Service quality; SERVPERF; Study association; Quality measurement; Quality.; Tjänstekvalitet; SERVPERF; Studieförbund; Kvalitetsmätning; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER

  5. 5. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Ewa Sörlin; [2017]
    Nyckelord :Quality; Quality Dimensions; Customer; Customer Needs; Unaccompanied Refugee Children.; kvalitet; kvalitetsdimensioner; kund; kundbehov; ensamkommande flyktingbarn.;

    Sammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER