Sökning: "kvalitetsredovisning"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade ordet kvalitetsredovisning.
11. Förskolans kvalitetsredovisning : Ett verktyg i det pedagogiska arbetet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur pedagoger och rektorer anser att kvalitetsredovisningen leder till högre kvalitet i förskolan. Intresse finns också för att ta reda på hur förskolans kvalitetsredovisning används som ett verktyg i verksamheten och hur inblandade aktörer ser på dess värde. LÄS MER
12. Inte lika men unika. En analys av sociala texter om förskolebarn med etnisk minoritetsbakgrund i behov av särskilt stöd
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att belysa hur barn med etnisk minoritetsbakgrund som också är i behov av särskilt stöd, beskrivs i tal och skrift i ett mångetniskt verksamhetsområde (med betoning på förskola), samt hur verksamma pedagoger resonerar kring interkulturell pedagogik. Syftet preciseras i tre frågeställningar: 1. LÄS MER
13. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER
14. Utvecklingssamtal, kvalitetsredovisning, utvärdering och pedagogisk dokumentation i förskolan : en enkätundersökning om förskollärares vardag
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Förskolans betydelse i samhället blir allt viktigare (Skolverket, 2009a). Därmed ökar ansvaret för personalens kompetens och i dagsläget ligger det övervägande pedagogiska ansvaret på förskollärarna (Utbildningsdepartementet, 2010). LÄS MER
15. Delaktighet och samstämmighet
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Detta arbete ämnar behandla frågan om vad kvalitet egentligen äroch med hjälp av ett systemteoretiskt synsätt försöka se hur väl enskola i en av Göteborgs centrala stadsdelar genomför sittutbildningsuppdrag. Undersökningen har huvudsakligen bestått avtvå delar: en dokumentationsanalys, där vi granskat destyrdokument som på nationell nivå ligger till grund för skolansverksamhet och sedan jämfört dessa med de dokument som skolansjälv upprättat i enlighet med tidigare nämnda styrdokument. LÄS MER